Gå til innhold
  • Bli medlem

Gass


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har skaffet meg en praktisk liten gassbrenner. I bruksanvisningen står det at jeg bare skal bruke brensel fra MSR. Betyr dette at jeg ikke kan bruke butan-propan blandinger fra Primus eller andre produsenter? Hvorfor er det slik i så fall?

Blir glad hvis noen kan svare!

Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er samme gjengene på MSR som som primus og mange andre, det kan være ulike pakninger, og lengder på gjengene, det kan hende du må fjerne den store O-ringen på flaska, men du merker jo fort om det er nødvendig. (Det finnes minst 4 ulike gassbokskoblinger bare i Norge, men de skal ikke kunne forveksles.)

Amerikanerene er jo spes. redde for søksmål, så jeg bør vel si at du gjør det på egen risiko.

Jeg tror forresten du skal leite lenge før du får tak i MSR gass i Norge.

Husk at det finnes flere kvaliteter på gassen også, ren butan er ikke noe tess når det er kaldere enn ca 10 grader, de andre holder noe bedre i kaldt vær.

God tur.

dsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MSR gass får du i nesten alle sportsforretninger, men bare som halvpundsbokser. Dessuten koster den det dobbelte, nesten, av de vanlige, men tåler mer kulde. Helt fin å bruke ned til -10 ihvertfall. Skulle tro det var helt greit å bruke gass og brenner om hverandre uavhengig av merke. Er vel bare sånn at de sier det for at du skal bruke deres gass og ikke andres, for den kan ikke de garantere for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.