Gå til innhold
  • Bli medlem

Visbreen langs Semelholstindene


eaa

Anbefalte innlegg

Noen som er oppdatert på forholdene på Visbreen langs følgende rute:

Midtre Urdadalstind/2061 - Semmelholstind/2147 - Nørdre Semelholstind/2004.

Siden egga mellom Semelholstindene krever sikring/klatring, tenker vi å gå ned på Visbreen fra Semmelholstind/2147 og nordover mot Nørdre Semelholstind/2004. Er dette farbart for to mann i tau for tida (09.09.03)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse
Glemte du Visbretind, N-1? (tji-hi :) )

Joa, 3 mann blir noe snaut, men jeg trøster meg med at er man tjukk nok i hue må sprekken være stor!

"Tji-hi" - shit happens! Du har snakket med Jan Ola, skjønner jeg! N-1 eksisterte liksom ikke da vi var der da (den ble vel innmålt omtrant samtidig, tror jeg). Var opptatt med å fotografere rundskuet jeg, mens gutta trippet bortom N-1. Men, alt tyder vel på at der også er en N-2, så ædda bædda - den var ingen av oss nedom!

Men, vi kunne tenkt oss å gå nordryggen langs breen opp til Visbretind, over toppen og videre øst over breen, og tilbake igjen over Semelholstindene. Så da plukker vi vel disse småtoppene da...

Ellers har vi synset litt på om kanskje 10m primærfaktor er en litt for fingranulert inndeling, de blir jo små oppi der... Kanskje 20m er det riktige? Da følges ekvidistansen i kartene, og flere av de "gyldige" toppene vil dermed være reprensentert i kartene også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers har vi synset litt på om kanskje 10m primærfaktor er en litt for fingranulert inndeling, de blir jo små oppi der... Kanskje 20m er det riktige? Da følges ekvidistansen i kartene, og flere av de "gyldige" toppene vil dermed være reprensentert i kartene også?

Tja... dette har blitt diskutert opp og ned her på forumet. Jeg synes 10-meterne er greie jeg. Det er ikke så mye ekstra. Problemet er bare uvissheten hele tiden, hva er topp? Det er noe skikkelig dri..., men når du først er oppi der kan jeg ikke skjønne at det er noe negativt å ta med noen topper ekstra.

Men, det her blir det nok ikke enighet om på en stund enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.