Gå til innhold
  • Bli medlem

Turrapporter fra Snøheng 2015


Tor Magnus

Anbefalte innlegg

Annonse

Så ut som et flott treff @Tor Magnus

Bare så det er nevnt, telting (og kanskje til og med hengekøye) på vinterstid er undervurdert!

Det blå lyset, vann overalt (bare å putte i kjelen og smelte), kosen ved bålet, stillheten som kommer med snø, den klare luften.

Og så slipper man flygende drit (les; mygg, knott, fluer og dess like) og dessuten bygger det karakter!

Kall meg gjerne rar, men jeg liker veldig godt følelsen av å legge seg i en kald sovpose og sakte, men sikkert,  kjenne varmen komme. Herlig! Man lærer å sette pris på de basale tingene i livet.

Pffft!  @Grimner og @Alf Kristoffersen.   :-D

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for en bra tur :-), kom opp lørdagskvelden og fant gjengen etter å ha vært litt dårlig til å lese om oppmøte plass, men så noen reflekser i skogen :-). Fikk kjemepgod Chili Con Carne med ost, rømme ++, smakte mye bedre en Real som jeg hadde pakket og tok med meg hjem. Var en veldig trivelig gjeng og hadde en fin lørdags kveld og fin tur tilbake på søndagen i litt ruskevær. Liker ruskevær jeg så trivdes godt med å gå tilbake i fint tempo slik at jeg fikk knipset litt bilder. Uten tvil noe jeg vil være med på igjen. Men neste gang skal jeg slå opp teltet mitt med engang, planen var å sove på bakken men med snø som grenset til regn så slo jeg opp teltet klokken 1 om natten eller noe slikt. Som sagt en trivelig balansert gjeng hvor alle fikk plass syntes jeg :-).

 

Skal se å få lagt opp noen bilder snart og. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var min første forum treff og helt klart ikke den siste. Vi kom uanmeldt og det var ikke noe problem det ble gjort plass til oss rundt bålet med en gang.

Utrolig gøy å høre på de som har bra med utstyr om erfaringer og diskusjoner rundt dette, har blant annet lurt på mye angående hengekøyer og fikk masse gode svar, men det aller viktigste var folkene som var der en morsom gjeng.

Håper å treffe noen av disse folka på senere treff, håper også at det går bra med hun som var så dårlig tror det var Missy.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ut som et kjempefint treff. Hvor mange deltagere ble det? Kommer det en utdypende rapport? Skjedde det noen skandaler? Noen som glemte kart eller hadde salt i grøten ? :ike:  :rofl:

Ingen store skandaler denne gangen heller. Værgarantien slo til som vanlig, og ellers ble det mye grining rundt bålet. Jeg skal komme med noen bilder senere, og skrive noen ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv startet jeg min ferd i fra Grua ved ca. 1730 og dro hjemmefra klokken 1500 fra Drammensområdet. Først var det ett lite raid av Kiwi og innkjøp av siste rest av mat. Sådann ble det å finne ut hvor skiløypa var noe som ikke var det enkleste. En skiløype som det  var tydelig at ikke var blitt oppkjørt på noen dager. Første biten før jeg startet med oppover gikk greit uten feller, men etter som stigninger kom så måtte feller ut av pulk og på skiene festes. På ferden oppover kom en snøskuter som kjørte opp skispor meg i møte. Ellers var det lite hindringer, lite folk selv om det var noen som var ute å gikk seg en tur på kvelden. Selv gikk jeg hele veien opp fra Grua inn til Katnosa i ett fantastisk vær med måneskinn og strålende klar himmel hvor stjernene skinte.

 

Litt feilnavigering på ferden som ikke i seg selv var noe nevneverdig problem innebar en kryssing av Gjerdingen. Har GPS spor som det er mulig jeg laster opp. Total distanse inn på fredagen til der leirplassen var lå på ca. 2mil noe som gikk unna på rundt 5t. Føret i seg selv oppover var bra med god glid og uten nevneverdig problemer. Ett stopp for snøsmelting og mat.

 

Lørdagen ble brukt til avslapping og oppstart av bål. Da de andre kom hadde jeg akkurat klart å få liv i bålet og det brant endelig, men dette ble flyttet på innover i skauen til der vi fant ett sted å sitte salmet. Selv så gikk jeg tilfeldigvis ut til skisporet akkurat når de andre kom ut av skauen på det. Heldig med det for vis ikke har jeg mine tvil på at de hadde klart å finne meg så alt for lett.

 

Merket utpå lørdagen selv at formen begynte å bli ruskete og matlysten uteble. Søndagen var formen ikke nevneverdig bedre og prøvde meg på vaffel og vørterøl på serveringsstedet på andre siden av Katnosa på veg nedover mot Harestua. Endte selv opp med å velge å gå til Harestua på søndagen da det var ett realt skitføre hvor feller kladdet og uten feller kladdet det også. Det var en tung dag å gå på ski og gikk uten matpauser ned til Harestua hvor taxi ble tatt opp til togstasjonen før man havnet på første tog mot Oslo.

 

Blir å laste opp GPS sporet når jeg får surret meg til det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.