Gå til innhold
  • Bli medlem

Liner sovepose, erfaringer?


Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg er veldig fornøyd med den jeg har, men 14 grader høres helt urealistisk ut.

Min brukes hele året egentlig, mest for å ta vare på soveposen. Om sommeren rekker det ofte å sove med bare lineren på varme dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at den veier 400 gram og er den tykkeste lineren til sea to summit, så vil jeg ikke utelukke at den er så varm som de hevder. Bruker selv silkeliner som nesten ikke veier noe, men den er ikke så varm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsøkt et par typer linere men det ble ikke noen suksess til mitt bruk. Ble trangt og mye krøll når jeg snudde meg i soveposen. Bruker nå ullongs og ulltrøye i steden. På turer med pulk har jeg med fjellduk og trer den utenpå soveposen hvis det blir for kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne lineren finnes i tre utgaver, vanlig, extra og extrem, og jeg har den vanlige og den extreme. Vanlig bruker jeg om sommeren, extrem om vinteren. Den øker i alle fall temperaturen med ca ti grader. Sparer soveposen for lukt og svette, lett å vaske, tørker fort.

Jeg var også litt skeptisk til liner etter å ha prøvd en annen type. Som atari så snur jeg meg på natta, og da ble det trangt. Men STS lineren er utrolig elastisk, så dette problemet plages jeg ikke av der. Jeg kan faktisk anbefale den! Fant den vanlige på tilbud for et par år siden, og kjøpte flere stykker som er blitt brukt som gave til turglade venner. I alle fall et par av dem bruker den mye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.