Gå til innhold
  • Bli medlem

Telt til far/datter på 3 år.


JustinKaze

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter et prisgunstig telt til meg selv, pluss min datter på 3 år. Jeg er forholdsvis lang Dvs 204 cm, så lengde og sittehøyde verdsettes. Ønsker selvfølgelig ett lett og kompakt telt.

Har vurdert Helsport Nordmarka, men er åpen for forslag.

Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Her må det være mange produkter som ikke ligger inne, Helsport Superlightserien f.eks. 

 

2000 kroner og 2 kg er alles drømmetelt, men det finnes knapt, i hvert fall ikke av norske produsenter kjøpt i norske butikker.. Med en liggelengde på over 2 meter i innertelt blir det bortimot umulig. Så langt meg bekjent må du bestille fra en dansk nettbutikk og gå for Tarptent Scarp 2. Da har du liggelengde på 218, vekt på 2 kg, men prisen blir vel 3 tusen danske. LINK. Det er flere her inn som har dette teltet, så som @tronn og @Tor Magnus (tror jeg), de kan kanskje si noe mer om det.

 

Skal du ha Helsport må du enten over 3 kg eller over 4500,-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det måtte vel være Norheim TY-serien som kom nærmest i velt og pris, men det ser ut som de har sluttet å selge den. Det er lette telt til veldig god pris. Ulempen er at de fleste tunneltelt blir korte for en så lang mann. (hilsen en på 199)

Lavvulight kan være en ide, men det blir vel litt over i pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten er forsåvidt ikke en absolutt. I første omgang trenger jeg et enkelt og billig telt som jeg og datteren min kan bruke sammen. I første omgang blir det turer i nærområdet for tilvenning av soving i telt osv. Kan evt senke kravene for egen komfort, da turene blir foreløpig av en kortere karakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du må være forberedt på med et telt som Helsport Nordmaka, er at du kommer til å ligge med beina borti duken, noe som gjør at du kan bli våt i regnvær. Hvis du kan ligge med hodet inn i forteltet så går det fint, men om det skal lukkes så kommer du til å stange i hodeenden også. Om du vurderer et tremanns, så kan du ligge litt diagonalt. Da kan det gå. Det beste for deg som er så lang er nok et kuppeltelt, men de er dessverre dyrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.