Gå til innhold
  • Bli medlem

3 dager på isen i Engerdal


Frilufta

Anbefalte innlegg

Vinterferie stod for tur. Tradisjon tro dro jeg og bror oppover mot et fiskevann i Engerdal på jakt etter røye.

Det var meldt lite vind og ikke altfor mange minusgrader, dette lovet godt!

 

Etter 4 timer i bil, innlagt pølsestopp, en times pakking i pulk og en drøy time på ski i varmt vær med lite vind var vi framme. Vi så til og med sola.. For å ha kort avstand til fiskeplassene valgte vi ny leir for året. 

Den første dagen bestod kun av transport og etablering av leir. Men tre lange dager var satt av til å lure fjellets fisk. 

post-6295-0-30122500-1424639069_thumb.jp

Ski er parkert og sola på vei ned. 

 

post-6295-0-56573000-1424639124_thumb.jp

Boligen, denne tåler mye.. 

 

Første dagen var vi på isen kl 07. Vinden hadde tatt seg opp i løpet av natta, men allerede neste dag skulle den avta. Den første dagen ble derfor en kald affære. Men vi holdt ut med på isen til kl 17. Og da middagen var inntatt kl 18 ble det jammen fort mørkt. 

post-6295-0-41860300-1424639188_thumb.jp

 

Vinden løyet aldri, og satte en liten demper på turgleden. 8-10m/s er i overkant. Vi frøs ikke, men den konstante vinden setter en demper på fiskeopplevelsen. 

Dessuten var det altfor kaldt til å ta masse bilder av fisk. For selv om det ikke ser sånn ut her, så ble det faktisk litt fisk med hjem. Ingen kjemper, men noen solide middager ligger i fryseren og venter. 

Jeg gleder meg allerede til neste tur! 

post-6295-0-47488300-1424639163_thumb.jp post-6295-0-31899700-1424639208_thumb.jp

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.