Gå til innhold
  • Bli medlem

Lett telt for to voksne og baby


illmatic

Anbefalte innlegg

Heisann

Er på utkikk etter et lett 3-sesongstelt for to voksne og en baby. Alternativer vi har sett på er Helsport reinsfjell superlight og Exped Venus 2 UL. Problemet er at vi vektlegger begge to en god natts søvn, og har Exped LW begge to :-) Det betyr at vi gjerne ønsker oss minst 130cm i bredde. Videre vil vi gjerne ha to innganger. Helst kuppeltelt, og så lett som mulig.

Finnes dette teltet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for forslag! Hogback så svært aktuell ut. Hvordan er din erfaring med Tarptent? Følger alt nødvendig med når du handler derfra?

 

 

To nye alternativ: 

 

Exped Gemini 3 (http://www.exped.com/switzerland/en/product-category/tents/gemini-iii). To innganger, 2,8kg.

 

MSR Papa Hubba NX (http://www.cascadedesigns.com/msr/tents/experience-series/papa-hubba-nx/product). To innganger, 4-pers, 2,9kg.

 

Erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for forslag! Hogback så svært aktuell ut. Hvordan er din erfaring med Tarptent? Følger alt nødvendig med når du handler derfra?

 

Om du vil handle fra en butikk litt nærmere så kan teltet også kjøpes her:

 

http://www.backpackinglight.dk/product_info.php?cPath=87&products_id=227

 

Om du har spørsmål, så svarer Niels, personen bak nettsiden raskt på mail, om han da ikke er ute å går :)

 

 

Siden madamen begynner å ymte frempå om at det er aktuelt å være med på teltturer, samt at de teltene jeg har pr i dag er for små til å bruke på tur når jeg er alene med barna, så har jeg siklet litt på Hogback, spesielt etter at Golite lukket dørene.  (hadde og har fortsatt lyst på ett Shangri-la 5…  Noen som vil selge?)

 

Med Hogback får jeg plass til meg og barna, om madamen skulle finne på å hive seg med, tar jeg med duomiden, eller en tarp som jeg kan sove under mens hun og barna ligger i storteltet.

 

En av de virkelige store fordelene til Hogback er at grunnflaten er veldig liten til å være 4 mannstelt, dermed er det lettere å finne en egnet teltplass til dette teltet kontra endel telt med stort fortelt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hogback har vel ikke noe særlig fortelt? Plass til sko og en (tom) våt sekk?

 

Sett i forhold til Scarp så skal det være litt mindre plass i forhold til størrelsen, men det skal være nok plass til å plassere sekken(e) og skoene, samt litt plass for å kokkelere litt.  Det siste kommer vel litt an på hvor mye plass man personlig mener er nok.  Om man trenger mere plass, kan man hekte av krokene til innerteltet mens man kokkelerer.

 

Blir vel litt smak og behag ang hvor masse plass man føler man trenger i forteltet.   Synd det er veldig forlokkende med den relativt lille plassen som teltet trenger for å stå på.  Kan fint ta med en tarp i tillegg og det vil fortsatt være ett lettere oppsett en de fleste alternativ.   :)

 

hb-10.jpg

 

 

Ble veldig imponert over Scarp 2 teltet til @tronn, som vi brukte da vi sullet rundt i Tafjordfjella og Reinheimen i fjor høst.  Kan nevne at vi kun brukte innerteltet 1 gang   :D

Så jeg har ingen grunn til å tro at Hogback skal stå noe tilbake i forhold.

 

Synd at ikke teltene er lettere tilgjengelig for oss nordmenn.  Jeg tror den mindre og lette teltene til Hilleberg og Helsport hadde fått veldig sterk konkurranse da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.