Gå til innhold
  • Bli medlem

Bachlor i friluftsliv - Alta


Snyugla

Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Jeg har lenge sett på studiet bachlor i friluftsliv i Alta, men slår tanken fra meg hver gang. Hvilke jobber kan man egentlig få med en slik utdannelse? Tenker at man kan jo legge på pedagogikk, men skoleverket har vel ikke bruk for en som bare kan om friluftsliv. De legger vel mer vekt på idrett?

 

Noen som studerer eller har studert dette studiet som vet?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Friluftslivsstudiene er vel primært brukt i kombinasjon med andre studier. Med PPU er der muligheter innen folkehøyskole og høyskole med master i tillegg. Skoleverket kan ikke bruke rent friluftsliv, det må i så fall bli Idrett og friluftsliv.

 

En kombinasjon med naturvitenskaplige fag er nok ikke dumt, eller "forvaltningsfag". En del bruker friluftslivsstudiene sine innen rehabilitering, da gjerne i kombinasjon med helsefaglige fag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Stiller meg bak det som RAS har skrevet over her. De fleste jeg har pratet med som går studiet der nå, har enten ped fra før eller annen bakgrunn eller skal ta videreutdanning. Jeg tar en av emnene (Hundekjøring FRI-1460) som inngår i bacheloren i arktisk friluftsliv ved UiT (Alta) nå. Jeg tar det kun fordi jeg synes det er interesant og jeg har lyst til å drive med hundekjøring.

 

Jeg har fra før en bachelor i Utmarksforvaltning (Naturforvaltning) og går nå et årsstudium i Natur- og kulturminneoppsyn ved HiNT. Hvis du vil jobbe med natur må du finne ut om du vil drive med forvaltning, forskning, praktisk oppsyn eller utdanning først. Dette er hovedveiene å gå. Uansett så bør du ha en master hvis du skal stille som aktuell kandidat på jobbmarkedet i dag. Alle jobbene jeg har søkt på har hatt mellom 100-300 søkere. Markedet er overmettet at høyt utdannede mennesker med naturfaglig bakgrunn.

 

Skal du være sikret jobb i dag finner du deg en liten nisje som ingen andre har eller få har. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.