Gå til innhold
  • Bli medlem

Exped pumpbag


Daniel1987

Anbefalte innlegg

Annonse

Det går fint, men på ett eller annet tidspunkt endret de størrelse på ventilen.

Så har du et eldre underlag kan det hende du må ha en overgang i tillegg.

I stedet for bare å kjøpe bare pumpbagen kjøpte jeg selv en Synmat 7UL der bagen fulgte med, da fikk jeg et lett underlag til sommerbruk samtidig som jeg fikk en pumpbag til Synmat'en jeg hadde fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg kjøpte meg heller en pakkpose (Exped) med reimer for å stramme, som jeg har soveposen i, og så en schnoezzel for å koble imellom. Tenkte at da glemmer jeg den ikke av hjemme - det viser seg riktignok at man må huske en sånn schnoezzel også, men om man konsekvent har den oppi sammen med soveposen så gjør man faktisk det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Down mat 9 DLX med integrert pumpe, altså den aller største madrassen. Det tar max 2 min å pumpe den opp. Å ta med seg adapter og pose for å spare inn et minutt eller halvannet skjønner jeg ikke. Da skal man ha skikkelig dårlig tid på turen..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som humbug forklarte helt enkelt lenger oppe - det har ikke nødvendigvis med den faktiske tidsbruken å gjøre. :)

Det er gørr, rett og slett, og føles for noen uendelig. Dessuten er det noe drit å måtte gnu lufta inn på mykt underlag. For eksempel i regn når man skal sove i hengekøye. Forskjellen er ubeskrivelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg skulle bruke den integrerte pumpa, var det intet annet som virket.

Første gangen jeg prøvde, ble det stopp før jeg var halvveis. 

Da var det bare å kjøpe pose, og når/om den ryker er vel valget lett. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.