Gå til innhold
  • Bli medlem

Se opp for seuf.no


wålberg

Anbefalte innlegg

Jeg ser at det tidligere her på dette forumet er diskutert erfaringer med netthandelstedet seuf.no, som tilsynelatende har gode tilbud. Ut fra egen erfaring vil jeg så sterkt jeg kan advare mot å bestille noe som helst fra seuf.no, fordi:

- Det er snart halvannen måned siden jeg returnerte to kostbare plagg til dem (i uåpnet forpakning), men fortsatt har jeg ikke fått tilbake pengene mine.

- De har overhode ikke svart på henvendelser. Har sendt fire purringen på mail. Hver gang får jeg straks et automatisk svar fra "kundeservice" om at jeg skal høre fra dem, vanligvis innen 24 timer, men jeg har aldri fått noen tilbakemelding.

- seuf.no ser ut som et norsk netthandelsted, men opererer i virkeligheten fra Danmark (Outdoor), med de ekstra komplikasjoner det medfører for forsendelser og retur.

- De sender ikke med Posten, så hvis du for eksempel får dine bestilte varer så sent at du ikke vil hente pakken, vil Posten ikke ha noe med forsendelsen å gjøre.

- Jeg har aldri før opplevd at et angivelig profesjonelt netthandelselskap sender en vare uten å vedlegge  en pakkseddel, kopi av faktura o.l. Varene kom totalt uten noen vedlegg. Dette kompliserer i seg selv retur, med utfordringer med å kunne vise til ordrenummer o.l., hvis du ikke har spart på kopi av bestillingen din (i mitt tilfelle for to måneder siden).

Vil du ikke vil risikere å kaste bort pengene dine og pådra deg mye ekstraarbeid og ergrelser, så styr altså unne seuf.no!

Kjell Ivar Wålberg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@wålberg, hei og velkommen til fjellforum :-)

Det var da en heller trist affære å lese posten din. Jeg håper det ordner seg slik at du får igjen pengene.

Når jeg ser på nettsidene deres er det en rekke eksempler på dårlig norsk, bare det vil få alarmbjellene til å kime hos meg. Det får også meg til å lurer på seriøsiteten til firmaet.

Hvilket transportfirma brukes på deres forsendelser?

Har du gjort noen ytterlige undersøkelser vedr. firmaet? 

 

Jeg for min del handler en del varer i lokale, fysiske butikker. Dette er det en rekke årsaker til, bl.a. opprettholde arbeidsplasser, opparbeide meg kjennskap til betjening som ofte medfører hyggelige rabatter samt at det letter reklamasjon. Jeg liker også det med hands-on følelsen når jeg handler.

Men det er klart jeg handler da på nett jeg også, men da som regel bare dersom det er gode tilbud fra nettsteder jeg kjenner til.

 

Som en tilleggsopplysning kan jeg opplyse om at vi her på fjellforum har en rabattkode du som medlem hos oss kan bruke på fjellsport.no

Denne finner du på en del av forumet som er skjult for ikke-medlemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å høre at flere har dårlig erfaring med dem. Jeg for min del var heldig og fikk omsider det jeg skulle (bortsett fra det åpenbare lokketilbudet, det var de selvsagt gått tomme for) - jeg fikk også svar på mine eposter til dem også, etter en tid - men det var konsekvent feil informasjon i de svarene… Kanskje de har funnet ut at det er bedre å holde kjeft, enn å svare folk på måfå?

- Det du skriver om at de ikke leverer med Posten er absolutt verdt å merke seg, i og med at de selv skriver på sidene sine at de bruker Posten. (De skrev det samme i epost til meg, det var noe av feilinformasjonen. Jeg gjorde dem oppmerksomme på at det ikke stemte, så det vet de om - men fortsetter altså å feilinformere.)

Håper det ordner seg etterhvert for din del. Men folk gjør nok lurest i å styre unna - jeg kommer i hvert fall aldri til å handle der mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har testet netthandelen deres før jul.

Kommer aldri til å handle der igjen.

 

Bestilte en skjorte 3. desember, som det sto de hadde på lager, fikk den ikke før i romjulen.

Fikk flere ganger beskjed om at den var sendt selv om at den ikke var sendt.

Fikk også regning på skjorten leeenge før jeg fikk varen.

 

Når jeg da fikk en til i julegave som jeg ikke kunne bytte inn og jeg ville bytte den jeg kjøpte har jeg ikke fått noen tilbakemelding.

Ser at mtp Wålberg's erfaring var det like greit å beholde den og heller selge den privat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilt en vare 5.januar, og mottok varen etter ca én mnd. Sporingsnummeret jeg mottok da varen angivelig var sendt (12.januar) fungerte ikke.

Da varen til slutt kom frem viste sporingen hos PostNord at den var sendt 29.januar, som var et par dager etter at jeg sendte noen kraftuttrykk over internett i retning Danmark.

 

Handler ikke derfra igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan de snde fra danmark og påstå at det er tollfritt? Sender de pakkene som gave for å omgå reglene?

Ser jo ikke til at det er mva heller på varene, siden det ikke er oppgitt noe organisasjonsnr på siden.

Tipper folk kan risikere at pakkene blir stoppet i tollen og at kundene kan risikere toll/mva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de betaler mva så skal det stå et orgnr på siden der et sted. Mulig det bare var jeg som ikke fant.

Jeg prøvde å legge noe i handlekurven og handle, men sto ingenting om mva der, så antar alle prisene er uten mva. Med andre ord er det overhengde fare atpakkene kan bli stoppet og et påslag på 25% +gebyr kommer i tillegg.

Ser veldig merkelig ut, all den tid prisene deres oppgis i NOK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan de snde fra danmark og påstå at det er tollfritt? Sender de pakkene som gave for å omgå reglene?

Ser jo ikke til at det er mva heller på varene, siden det ikke er oppgitt noe organisasjonsnr på siden.

Tipper folk kan risikere at pakkene blir stoppet i tollen og at kundene kan risikere toll/mva.

 

Fra seufs nettsider:

"Alle priser i SEUF Outdoor butikk er inkludert norsk moms.

Prisene som er oppgitte på seuf.no er inklusive norsk moms. Når vi sender varene fra vårt lager i Danmark, blir de  importert gjennom vår norske filial og deretter distribuert til kunden. Dette betyr at Seuf Outdoor er ansvarlig for fortolling, og du som kunde,  ikke trenger å bekymre deg for å måtte betale moms eller innfortollningsavgift på dine ordre."

 

Det er mange nettbutikker som gjør det på den måten, bl.a. outnorth.no, som sender fra Sverige. Jeg har handlet en del fra dem (Outnorth, ikke Seuf), og det går raskt og problemfritt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

@wålberg, hei og velkommen til fjellforum :-)

Det var da en heller trist affære å lese posten din. Jeg håper det ordner seg slik at du får igjen pengene.

Når jeg ser på nettsidene deres er det en rekke eksempler på dårlig norsk, bare det vil få alarmbjellene til å kime hos meg. Det får også meg til å lurer på seriøsiteten til firmaet.

Hvilket transportfirma brukes på deres forsendelser?

Har du gjort noen ytterlige undersøkelser vedr. firmaet? 

 

Jeg for min del handler en del varer i lokale, fysiske butikker. Dette er det en rekke årsaker til, bl.a. opprettholde arbeidsplasser, opparbeide meg kjennskap til betjening som ofte medfører hyggelige rabatter samt at det letter reklamasjon. Jeg liker også det med hands-on følelsen når jeg handler.

Men det er klart jeg handler da på nett jeg også, men da som regel bare dersom det er gode tilbud fra nettsteder jeg kjenner til.

 

Som en tilleggsopplysning kan jeg opplyse om at vi her på fjellforum har en rabattkode du som medlem hos oss kan bruke på fjellsport.no

Denne finner du på en del av forumet som er skjult for ikke-medlemmer.

Hei! Finner ikke den til fjellsport som du nevner? Mvh Heike

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsøkte også engang å bestille fra Seuf, fik til slut annullert salget, da det viste seg de ikke hadde det tilbud som egentlig var køpsmotivasjonen... Mailet til dem, uten svar. Ringte til dem og kjeftet godt og grundig - dei virket overrasket over å få kjeftet på dansk av en person med kjennskap til dansk forbruksrett. Det de driver med er ikke OK.
 

SEUF har tlf. +45 38321060.
(Samme nummer blir brukt av Outshop.dk og Cooloutdoor.dk)
 

Jeg ville ringe, og prate med STORE bogstaver - i en rolig og imøtekommende tone.
 

SEUF er også på facebook: https://www.facebook.com/seufoutdoor

@wålberg, du har formentlig en kontoutskrift med transaksjonen til SEUF, det er en god start på en sag - ordreseddel/faktura og kvitering fra posten for returnering av pakken så står du endnu sterkere.

Når produktet (tøj) koster mer end DKK. 500,-, og er solgt fra en dansk forretningsadresse, kan du klage til Forbrugerklagenaevnet: http://www.forbrug.dk/Klagemuligheder/Forbrugerklagenaevnet/Klag-til-Forbrugerklagenaevnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsøkte også engang å bestille fra Seuf, fik til slut annullert salget, da det viste seg de ikke hadde det tilbud som egentlig var køpsmotivasjonen... Mailet til dem, uten svar. Ringte til dem og kjeftet godt og grundig - dei virket overrasket over å få kjeftet på dansk av en person med kjennskap til dansk forbruksrett. Det de driver med er ikke OK.

 

SEUF har tlf. +45 38321060.

(Samme nummer blir brukt av Outshop.dk og Cooloutdoor.dk)

 

Jeg ville ringe, og prate med STORE bogstaver - i en rolig og imøtekommende tone.

 

SEUF er også på facebook: https://www.facebook.com/seufoutdoor

@wålberg, du har formentlig en kontoutskrift med transaksjonen til SEUF, det er en god start på en sag - ordreseddel/faktura og kvitering fra posten for returnering av pakken så står du endnu sterkere.

Når produktet (tøj) koster mer end DKK. 500,-, og er solgt fra en dansk forretningsadresse, kan du klage til Forbrugerklagenaevnet: http://www.forbrug.dk/Klagemuligheder/Forbrugerklagenaevnet/Klag-til-Forbrugerklagenaevnet

De du nevner der bør fjernes som alternativer for medlemmer, samt merkes som useriøse aktører. Har alltid hatt positiv erfaring med Engelske og Svenske nettbutikker, og kan gå god for de aller fleste. Siden jeg bur uten for alfarvei hanles det meste på nett. Ca 20 mil til nermeste oppdaterte sport/ frilufts butikk. Men de 3: Seuf.no / dk

         Outshop.dk

          Cooloutdoor.dk

 - bør oppføres under svarteliste, og på egen risiko. Prøver ut trekkInn.no i dag, som og har base i Danmark, og kommer med oppdatering om denne for intreserte om varen kommer ;) hehehe.. 

Takker for et flott medie og gruppe!! Heike

Lenke til kommentar
Del på andre sider

. Prøver ut trekkInn.no i dag, som og har base i Danmark, og kommer med oppdatering om denne for intreserte om varen kommer ;) hehehe.. 

Takker for et flott medie og gruppe!! Heike

 

De du nevner der bør fjernes som alternativer for medlemmer, samt merkes som useriøse aktører. Har alltid hatt positiv erfaring med Engelske og Svenske nettbutikker, og kan gå god for de aller fleste. Siden jeg bur uten for alfarvei hanles det meste på nett. Ca 20 mil til nermeste oppdaterte sport/ frilufts butikk. Men de 3: Seuf.no / dk

         Outshop.dk

          Cooloutdoor.dk

 - bør oppføres under svarteliste, og på egen risiko. Prøver ut trekkInn.no i dag, som og har base i Danmark, og kommer med oppdatering om denne for intreserte om varen kommer ;) hehehe.. 
Takker for et flott medie og gruppe!! Heike

 

Tenker du på trekkin.com? Jeg er veldig skeptisk. De er tydeligvis lokalisert i Spania, og er en del av et konglomerat av diverse nettbusiness. Det norske telefonnummeret er ikke registrert på 180.no eller 1881.no. Maskinoversatte nettsider. Moms og evt. toll, samt gebyrer kommer i tillegg til prisene. Eneste fraktalternativ er DHL Express, det er dyrt. Retur må sendes til utlandet - det er sykt dyrt.

De driver neppe med direkte svindel, men jeg ser for meg en lang rekke frustrasjoner dersom jeg skulle bestille fra dem.

 

Edit: De får elendig score på resellerrating:

http://www.resellerratings.com/store/Trekkinn_com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.