Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til selvstående enmannstelt?


Humbug

Anbefalte innlegg

Hei!

 

I dag har jeg et Fjällräven Akka dome 3, som er et supert telt (med noen irritasjonsmoment, riktignok), men unødvendig stort og tungt til å dra på tur alene med. 

 

Jeg hadde egentlig bestemt meg for å punge ut for et Hilleberg Unna i høstes, men pga livet, universet og alt så ble det ikke noen tur og da valgte jeg å utsette kjøpet.

 

Så da tenkte jeg å høre med erfarne fjellfolk om det fins noen alternativer jeg kan ha oversett i nogenlunde samme klasse. Jeg _trenger_ strengt tatt ikke et bomberom som Unna, men da bardunering kan være litt tungvint i noen områder jeg ferdes i, så bør det være selvstående. Det bør være kjapt og enkelt å slå opp om det blåser og stabilt mens det blåser, og da man er et stykke over middels bred så blir sovepose og liggeunderlag langt, og da trenger man litt lengde på innerteltet. Dome'n er 225cm lang, og det passer bra. Rundt 2kg er super vekt.

 

Tips mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke om det er selvstående, men jeg fant ett stk Fjellreven Abisko lightweight 1 på Intersport på Ryen i går. Der er det 50 % på alt. Hvis du er i Oslotraktene og skynder deg dit kan det være at det fortsatt ligger der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hilleberg Unna. Äkta självstående tält. Rymligt. Väger ca 2 kg.

 

Nackdel: Saknar riktig absid, men det kan ordnas genom att snäppa bort innetältet i ett hörn tillfälligt om man t.ex. vill laga mat.

Det är stort utrymme mellan inner och yttertält annars, så man kan lätt få plats med ryggsäck, våta kläder etc i luckan mellan inne och yttertält.

Jag skall köpa ett själv, när tillfälle infinner sig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.