Gå til innhold
  • Bli medlem

Hengekøye och Cold Butt Syndrome.


LightDan

Anbefalte innlegg

Det är ju en del som använder hängköy här, jag har lurat på det här med isolering.

I normala fall får man ju ha en underquilt eller liggunderlag för att inte frysa när det börjar bli kallt. Och med kallt menar jag redan vid +10 grader eller ännu varmare.

Detta på grund av att isoleringen i sovepåsen blir komprimerad under ryggen och rumpan och då blir man kall, det så kallade Cold Butt Syndrome.

Det jag lurar på är om någon testat en hengeköy av netting, har ibland sett sådana att köpa med ca 10x10 cm öppningar i nettingen. Kommer då fyllningen i sovepåsen att få loft i hålen mellan nettingen, efter samma princip som ett Klymit liggunderlag?

Jag utgår från att det i så fall blir ett begränsat loft genom de små "hålen" i nätet, vilken temp skulle det tänkas klara? Någon som har erfarenhet?

Det kunde bli ett väldigt lätt system, nettingköye, lätt tarp och sovepåse så är både Bo och Sova-posterna i packningen klara!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.