Gå til innhold
  • Bli medlem

Survival bracelet - hva kan det egentlig brukes til?


Anti

Anbefalte innlegg

Har søkt litt rundt på nettet for å finne ut hva man egentlig kan bruke et såkalt overlevelsesarmbånd til, men amerikanere er gærne, og jeg finner ingen vettuge bruksområder, annet enn at man alltid har med seg en taustump...

de listene jeg finner inkluderer gjerne snubletråd i tilfelle du blir jaget, bearbagging, bygge ly, knyte fiskegarn osv...

 

Nå skal jeg tvinge speiderne mine til å lage slike armbånd (for å lære makrame) men jeg må ha noen gode argumenter for prosjektet. så hva kan man egentlig bruke denne taustumpen til?

 

Kom med forslag! (helst noen som er relevante for normalt norsk friluftsliv :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er først og fremst for å ha litt tau/tråd lett tilgjengelig sånn i tilfelle... skolissa ryker... noe på sekk/tøy/utstyr må rettes/utbedres/repareres. Har man allerede en taustump i sekken er det ikke noe stort poeng.

 

Stort utvalg i mønstre for dette, men vil anbefale at dere ser etter noe som lett lar seg løsne. Knute på tråden som trengs er neppe så gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisking, snaresetting, bygge ly, reparere utstyr, sy sår, turniket, gjøre opp ild (sørg for å ha litt tennstål og jutegarn inni). Ikke å forglemme at 2,5 meter tau blir til 20 når du tar ut alle innertrådene og knyter sammen.

Men lær de gjerne å lage fastrope også, mye mer anvendelig i hverdagen, du knyter det på 5 minutt og du får ut alt snøret på 10 sekunder, søk på mezillich på YouTube

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.