Gå til innhold
  • Bli medlem

ski+glid


Gumitotten

Anbefalte innlegg

hei, 

 

jeg har ski type åsnes  Amundsen, disse er nå ca 4 år gamle å fått noen bra riper. jeg  syns de har fått litt dårligere glid, skia har ikke sett voks, smøring, glider eller sikling. er det noen lett å grei måte å få til bake litt glid på? noe som ikke koster en masse penger og er lettvint.  liker jo ikke ski gåing en gang ser det mest som ett nødvendig onde, så hold det enkelt og billig vist mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo prøve en hurtigglider. Fåes kjøpt i alle sportsbutikker. Den bare smører du på og lar det tørke, så pusser du over med en tørr fille eller nylonbørste.

ha gjerne på glider etter tur og la den sitte. Så tørker du av neste gang du skal på tur.

skal de bli bra trenger du kobberbørste, glider som smeltes inn, smørejern, sikling etc. Koster jo noen kroner.

glider smeltet inn varer lengre enn hurtigglider.

det noen gjør på skiene er å stålsikle, såkalt kuzminsikling. Men der trengs alikevel børste i tillegg.

amundsen har vel stålkanter, da er det knot å stålsikle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville levert dem inn.

Har noen smale Fisher fjellski, og noen bredere Åsnes Ingstad.

Jeg glidet begge skia nå nylig, men Ingstad skia gidder jeg ikke glide igjen. Er for mye flate, og for mye styr. Sender de heller inn. Smalere ski er en annen sak.

Men totalt sett tror jeg det vil bli rimeligere å sende de inn, og du vil få et langt bedre resultat enn med slik hurtigglider. Den føler jeg ikke gjør noe særlig med gliden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ville nok ha spandert rundt 300-500 kr på skiene, vet at XXL har veldig gode priser på sliping og prepping av ski! Da får du slipt vekk gammel såle, ny struktur og ikke minst få slipt kantene på skiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.