Gå til innhold
  • Bli medlem

Bekledning til arktisk tur


pølsefjas

Anbefalte innlegg

Jeg skal en liten tur til Svalbard om noen dager, og er veldig usikker på bekledningen. Jeg har hørt det er best med mange tynne lag med ull enn én tykk ullgenser. Sålangt har jeg kjøpt meg ullundertøy og en god ullgenser, men stusser når det gjelder jakke og bukse. Har dere noen anbefalinger, både merke og type, når det gjelder yttertøy? Tenker da særlig på om det er skallbukse- og jakke som er tingen.

Det blir riktignok ikke noe veldig høyt aktivitetsnivå, og jeg ønsker å kunne bruke klærne hjemme om vinteren også, som er på Vestlandet.

 

Takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I use merino hot wool trouser and shirt from Akla under my wind proof trouser/jacket.

Merino hot wool is thick, I only use the shirt during skiing when it is very cold, otherwise the shirt is to warm, but very nice and warm to have around your tent etc. .

Your warmest friend out in the field is ..... a thick down jacket, not for skiing, just to keep you warm

during a break and around your tent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artic Brynje langt undertøy, fleece bukse, skallbekledning, balaklava, hals eller skjerf. slalåmbriller og varm dunjakke i sekken. Utvalget av ansiktsmasker og andre varme klær er bra i Longyearbyen. Det kan være steinkaldt på Svalbard med kraftig vind i tillegg. Skal du leie snøscooter får man låne dresser, neopren ansiktsmaske, balaklava, hjelm og slalåmbriller. Skal man på tur uten guide må man låne våpen av noen eller ha med eget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.