Gå til innhold
  • Bli medlem

ny turbukse


boris_the_bullet_doger

Anbefalte innlegg

Hei Etter nå noen år med min norrøna recon gen2 buske avskrevet. Så jeg må ha ny bukse. Er på jakt etter en bukse som tåler røff bruk. Det pleier å bli mye tung skog med mye som stikker og river. Tingen er at jeg ser ut som et sugerør med ører, så trenger noe som er "slim fitt". noen som har noen gode forslag?

Mvh marius 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noe i en eller annen schoellervariant kanskje.

Jeg har en gammel mammutbukse i en schoellervariant som ser helt fint ut etter en del år ukritisk bruk.

den er også passe vind- og vannavstøtende til å fortsatt puste bra, og fungerer veldig fint som turbukse alle sesonger så lenge det ikke er mye nedbør.

Mammut er også så greie at de ofte lager buksene sine i forskjellige lengder, slik at de passer både de stutttjukke og pipestilkete.

 

Ellers har jo norrøna en "heavy duty"-bukse som høres ut som den passer til bruksområdet...?

 

Arcteryx har også mye bra, og de har også ofte en long og short variant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Noe i en eller annen schoellervariant kanskje.

Jeg har en gammel mammutbukse i en schoellervariant som ser helt fint ut etter en del år ukritisk bruk.

den er også passe vind- og vannavstøtende til å fortsatt puste bra, og fungerer veldig fint som turbukse alle sesonger så lenge det ikke er mye nedbør.

Mammut er også så greie at de ofte lager buksene sine i forskjellige lengder, slik at de passer både de stutttjukke og pipestilkete.

 

Ellers har jo norrøna en "heavy duty"-bukse som høres ut som den passer til bruksområdet...?

 

Arcteryx har også mye bra, og de har også ofte en long og short variant.

Hva heter Heavy duty buksa til Norøna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den heter Svalbard, men lurer på om de også har en heavy duty-bukse i Dovre-serien som holder på å gå ut/har gått ut. Har ikke prøvd den selv, men brodern har flere og skryter uhemmet av den.

Begge heavy duty-buksene til Norrøna er salg enda, har svalbard utgaven selv og er godt fornøyd med denne. Fjellreven også gode bukser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Regner med du skal ha kraftig skallbukse og ikke en bomullturbukse.. hva med Klättermusen Freke?

 

Ja tenkte skallbuks ja. det største "problemet" er at jeg er ikke den kraftigste i verden. ser mer ut som et sugerør med ører på, så generellt blir de ganske vide rundt leggene. har en fjellreven buske. (husker ikke farten hva den het) liker buksene, de tåler mye men de trekker med seg skitt høyt opp på leggene da de blir så vide. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv dovre hevy duty buksa, å den tåler utrolig mye, men er noe tykk og tung. I jula kjøpte jeg med en Norrøna Falketind goretex bukse, og bruker seler på den nå på vinteren. Denne buksa er utrolig god, å virker til å være veldig slitesterk, brukt den mye på skiturer å trugeturrr nå, samt sledeturer. Buksa har ennå ikke blitt våt på iinnsiden selv ved tung jobbing. Er selv ganske høy å tynn, men valgte medium da denne er helt perfekt i lengde å har stramming i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Arcteryx sine skallbukser er suverene etter min mening. Alfa-serien har klatresnitt som, blant annet, betyr slimfit men godt med rom for bevegelighet. Disse får du også i medium eller small med "long" variant som igjen blir mere tilpasset en som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da her jeg endlig funnet en buske som passer. http://nettbutikk.bergans.no/klær/Bukse/Skall/Breheimen-3-Layer-Pnt-Std-Black-L-143338-p0000343585 

gikk for en bergans. kjempe bra snitt som passer til slanke bein.  takker for hjelpen

 

Breheimen var en av de buksene jeg vurderte da jeg nylig kjøpte meg skallbukse, men den passet ikke meg så godt. Jeg så på et par Arcteryx-bukser, men mangelen på lommer irriterte meg. Norrøna Falketind GTX var forsåvidt OK, men jeg endte opp med Norrøna Svalbard Gore-Tex. Ei typisk fornuftig turbukse uten så mye dill og dall, godt med lommer, og den virker solid og slitesterk. Den har et tynt nettingfor innvendig, det gjør den litt luftigere og litt lunere. Den har også "gamasjekrok" for å feste i skoen. Så totalt sett var det den buksa jeg likte best.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.