Gå til innhold
  • Bli medlem

Teltplugger i tele, uten sne


Ole Martin Haukland

Anbefalte innlegg

Annonse

Tror ikke du rekker å få de herfra før helgen: www.cleats.co.uk

CL623/R Spear tent peg i 5mm titan. (£3.66)

Samme type plugg får du f.eks på www.fjellsport.no, da er det "Hilleberg Stinger", selges i 6 pakk for 450,-

(får ikke laget link)

 

Betyr ikke vekten noe kan du dra på Biltema og kjøpe Franske Treskruer, de lengste de har er 10x140. Ellers kan det hende at byggvarehusene har lengre enn dette også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte 10 rette titanium plugger med uthevet hode fra aliexpress i fjor til en billig penge, jeg fikk testet de i forrige uke på frossen mark, funket mye bedre for min del, enn pluggene med "krok" på toppen. Lettere å slå ned.

Dette var rett utenfor huset, så jeg hadde med hammer, men det går like greit med en stein eller lignende.

http://m.aliexpress.com/item/1946162349.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller ta med en neve vanlig 6" eller 8" spiker og ta med alminnelig snekkerhammer med klo. Du dundrer spikerne ned med hammeren og bruker kloen til å trekke dem opp igjen. Slå dem gjerne inn i litt vinkel, da sitter bardunen bedre. Om de blir bøyd er det liten eller ingen stor økonomisk utgift.

 

Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i alle år brukt 10" spiker når jeg har brukt lavvoen på barmark med tele. Det fungerer veldig bra.Jeg bruker stein å slå ned spikeren med, men er det kort å gå så kan man jo like gjerne ha med en liten hammer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25cm lang spiker? Det høyrdest både langt og tungt ut. Dersom bakken er så hard at vanlege teltpluggar ikkje kan brukast, held det med langt mindre dimensjonar av spiker.

 

 

Jeg bruker lavvo hovedsaklig i skogsterreng,og der er underlaget variert,men det er mye mose og lyng som regel. Dette er underlag som ikke er noe hold i selv om den er frossen så man må ofte først gjennom ti cm av dette før man når solid tele. Jeg synes det er greit med lengde for da er det bare å peise den ned uten å måtte vurdere underlaget :). Er det i tillegg litt is og tørrsnø så slipper man å rote nedi dette.  

Vekten er 70 gram stk er jo ganske heavy,men fordelen er jo at du kan bruke dem til manualer slik at du får pumpet bicepsen før du begynner teltoppsettingen    :super:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiker er helt fint. Har vært med å satt opp 70 manns lavo med spiker i hardbakken.  Enda større greier på raiene selvsagt.   

Se om du finner noen plastskiver som du kan banke spikern innpå slik at de får større hode. Da behøver de ikke sitte så på skrå for å holde.  Spiker fåes i 5-6-7-8-9-10 tom så er bare å velge det som måtte passe.  Rundt en 100 lapp for en eske og da har du en del i reserve.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Se om du finner noen plastskiver som du kan banke spikern innpå slik at de får større hode. Da behøver de ikke sitte så på skrå for å holde.

 

Alle teltpluggar bør stå på skrå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.