Gå til innhold
  • Bli medlem

Viking Hunter (Fjellstøvel)


Fjellgeita

Anbefalte innlegg

Etter utallige mil med feltstøvelen til det norske militæret, vil jeg snart ha ny fjellstøvel.

Jeg har sett på noen, deriblant Viking Hunter. Jeg ønsker å høre deres erfaringer med denne støvelen? Hvilke andre lignende modeller finnes på markedet i nogenlunde samme prisklasse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

som fjellstøvel vil eg tru viking hunter kan verte litt tung og klumpete. har sjølv eit par chiruca skandinavia, som i design og type minnar mykje om hunteren... desse bruker eg på jakt, i våt terreng, og på post om vinteren... støvelen er stor og tung og varm og god, men ikkje nokon vandrestøvel etter mine begrep! til det har eg eit par crispi besseggen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Jeg har gode erfaringer med Viking Hunter fjellstøvel. Har også brukt Varg Isogaisa mye, men tror jeg vil velge Viking Hunter på nytt når jeg skal ha nye om ikke sålenge. Begge er meget gode fjellstøvler. Har brukt begge to mye til både jakt og fjellturer. Personlig synest jeg det er godt med litt høye sko som gir god støtte og tåler litt blautmyr.

Kjøpte mine på Fjellprodukter.no : http://www.fjellprodukter.no/catalog/index.php?cPath=37_85

Isogaisa er noe stivere enn Hunter og har ikke Gore-Tex. Viking Fottøy har garanti på Gore-Tex membranen, og holder den ikke tett så får du som regel nye :)

Isogaisa krever også langt mer inngåing enn Viking Hunter. Kan trygt anbefale Hunter. Det er et sikkert valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Kjøpte nye fjellstøvler i fjor høst... Hadde bestemt meg for Scarpa Ladakh, men falt pladask for Crispi Nevada... Dette er en "oppgradert" versjon av Besseggen, hvor det er en ca 4cm "gummilist" ovenfor sålen, slik at du uten problemer kan gå i myrlendt terreng etc. uten å bli våt overhodet...

Synes at passformen er meget, meget bra, de er utrolig enkle og ta av/på (ca. 5-7 sec) og jeg blir verken for varm eller for kald... Lærkvaliteten virker også skikkelig slitesterk... Er nesten litt forelska i skoa :)

Anbefales på det sterkeste!

TH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter utallige mil med feltstøvelen til det norske militæret, vil jeg snart ha ny fjellstøvJeg har sett på noen, deriblant Viking Hunter. Jeg ønsker å hgikk som jeg øre deres erfaringer med denne støvelen? Hvilke andre lignende modeller finnes på markedet i nogenlunde samme prisklasse?

Etter det jeg har hørt så tørker Viking Hunter veldig trekt.

Jeg kjøpte selv et par som jeg gikk å så på 1.mnd før jeg bytta dem inn og kjøpte Crispi Hunter!

Crispi er sko som jeg virkelig anbefaler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt snakk om 5 år, men det kommer nok ann på bruken.

Hvis det kommer ann på bruken er ikke garantien vært så veldig mye :) .

Har vært borti tilfeller der jeg har blitt spurt om jeg har gått i myrvann med fjellsko :?

Fjellsko ikke er nemmelig laget for å tåle myrvann :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellsko ikke er nemmelig laget for å tåle myrvann

Fjellsko tåler kontakt med de fleste typer stoff så lenge de blir vasket før man setter de fra seg, men mange sko blir ødelagt fordi man setter de fra seg skitne. Sko som har vært i kontakt med myrvann eller er griset til med jord starter en foråtnelsesprosses. Sømmer ryker helst først, trådene råtner rett og slett opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellsko tåler kontakt med de fleste typer stoff så lenge de blir vasket før man setter de fra seg, men mange sko blir ødelagt fordi man setter de fra seg skitne. Sko som har vært i kontakt med myrvann eller er griset til med jord starter en foråtnelsesprosses. Sømmer ryker helst først, trådene råtner rett og slett opp.

Har enda ikke vært borti at sømmer har gått, var sålen som løsnet på ett par.

Men påenget mitt er vel egentlig det at når du bruker skone hver dag over en viss perriode så

vasker du da ikke skone hver kveld? eller :D .

Jeg gjør iallefall ikke det, og jeg tror vel ikke at det er så mange andre som gjøer det.

Tørker jo av skone når de er veldig møkkete og når de settes bort etter endt sesong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en ren fjellstøvel du er ute etter, bør du også se på Viking Eiger gtx.

Dette skal visstnok være en veldig bra sko i følge en tur kamerat som har disse.

Jeg har ikke prøvd dem selv.

Imidlertid har jeg Viking Hunter, og er veldig fornøyd med disse. Men de blir kanskje litt tunge for fjell vandring. Men dette er smak og behag.

Du bør uansett ta en tur innom en butikk og prøve skoene før du eventuelst kjøper dem via en nettbutikk.

Lykke til med valget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.