Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken gps til mitt bruk


Miamaria

Anbefalte innlegg

 

Jeg har hatt en Garmi Oregon  i noen år nå, men den har tatt kvelden. Rettere sagt, overføringen til data funker ikke lenger fordi dingsen man putter ledningen i nå er for eiret av saltvann, og de trådløse greiene funker enda mindre, av en eller annen grunn jeg ikke vet.

 

Selve kartfunksjonen funker altså fremdeles, men det er jo det å få et spor fra turene som jeg egentlig har hatt mest bruk for. Samtidig har det også vært greit på tur i mørket å se sporet fra tidligere på dagen, når jeg har dratt i retur.

 

Så det jeg lurer på nå, er hvilken jeg skal kjøpe når jeg kjøper ny. Jeg bruker kartfunksjonen lite så jeg trenger antagelig ikke stor skjerm (egentlig viktigere at den kan vippe kartet begge veier så man kan få det i bredden ved behov) men en liten bør den ha. Og så må den kunne tracke spor.

 

Jeg skal bruke den minst mulig oppå kajakken, for selv om de skal være vanntette disse GPSne så tåler de jo ikke salt og da er man like langt.

 

Hva er det slags GPS som er minst mulig men har disse funksjonene? Hadde vært Greit med en Garmin siden jeg har kart og er kjent med menyene der, men om noen andre har noe veldig mye mer passende så kan man jo vurdere å skifte merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

Korrosjon pga saltvann i USB-porten vil ikke være et problem om du sprayer wd40, biltema multispray el.l olje forsiktig i porten før og etter bruk. Rist ut overskytende. Gjerne tilføre litt vaselin rundt gummiproppen for ekstra tetting. Men det er jo litt sent nå såklart.

Prøv evt å oppdatere firmware for å få trådløst nett til å fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sikkert det er for sent - faderen sprayet noe elektrospray inn der, og da fikk han kontakt med den. Har ikke testet på egen maskin ennå, men da kan det være håp. 
 
Landskapsmodus, hva er det? Kart generelt eller heter det det når den flipper bildet høyde-/bredde når man vipper gpsn? Eller mener du 3d-visning?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.