Gå til innhold
  • Bli medlem

Håpløst kompresjonstrekk fra Helsport ?


Jan Arne

Anbefalte innlegg

Kjøpte helsport polheim til meg og fruen før jul,men da det etter min mening ikke fulgte med kompresjonstrekk så gjorde jeg Helsport oppmerksom på dette. Jeg fikk til svar at de hadde begynt med nye kompresjonstrekk,og at de som var avbildet med soveposene i katalogen ikke gjaldt. De nye kompresjonstrekkene er uten remmer og man får i svært liten grad ved bruk av den ekstra "snurpesnora"komprimert noe som helst.  

Hva tenker dere om dette,og hva synes dere om de nye kompresjonstrekkene til helsport ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel greit å komprimere dem når man er på tur? Så tar man den ut og lufter den når den ikke er i bruk. Har en ikke direkte billig dunpose, og her fulgte det med både kompresjonstrekk og lagringspose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borti begge deler. Vanlig kompresjontrekk med reimer og slike som bare har dobbel snurpelås i ene enden. Bl.a er det det på min MH Phantom 32. Den pakker utrolig lite i den med dobbel snurpelås men det er knot å stappe den så hardt. Så jeg gikk over til en vanlig kompresjonstrekk med reimer. Enklere å pakke og så komprimere på den måten. Størrelse blir omtrent det samme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Det er jo litt pussig at alle bilder som er i 2014 katalogen til helsport av komprimerte soveposer er med de "gamle"kompresjonstrekkene med remmer og ikke de "nye".

Som borgern er inne på så er det et "knot"å stappe posen ned i det "nye"kompresjonstrekket,man må bruke makt og vel så det, og det tar tid. Jeg kan ikke tro at noen vil "bale" med dette når man bryter leir i vinterfjellet,det vil ihvertfall ikke jeg. Glad jeg har flere kompresjonstrekk av "gamletypen"å ta av :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurdert å rett og slett bare bruke vanntette pakksekker i stedet?
Bruker kun det på mine poser og har en liten stabel ubrukte kompresjonstrekk liggende et sted.
Knøvler posen ned i kompresjonstrekket, lukker nesten igjen, setter kneet oppå og legger kroppsvekta på posen for å klemme ut lufta og stenger igjen helt før jeg reiser meg. Godt komprimert, kjapt og effektivt og jeg vet at posen ligger tørt så lenge trekket holder lufta ute. Slipper ikke luft inn så slipper ikke vann inn heller.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.