Gå til innhold
  • Bli medlem

Farge på skibrilleglass


enot

Anbefalte innlegg

Hei

 

Er det noen her som er drevne på farger på googlesglass?...Jeg kunne tenkt meg noen sotede glass ( rett og slett fordi jeg synes det ser tøft ut;) )..Jeg bruker polariserte glass når det er sol, men finnes det noen mørke glass som er bra når det er overskyet? :geek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har noen spørsmål ang. farge på skibrilleglass. Jeg har gule glass, og var på fjellet i helgen. Når det var sol så var det ingen problemer, men når det ble overskyet (eller mørkt) så så jeg nesten ingen konturer eller noe. Kan annen farge på glassene hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mørke / brune briller er ikke like gode i dårlig / flatt lys.

Mest populært ved flatt lys er gult (yellow iridium hvis du leter hos ulike brilleprodusenter).

 

Tror også rosa, som nevnes lenger opp her, og blått, skal funke.

 

Du finner trolig bedre og mer utfyllende info om emnet på friflyt.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier meg enig med @LTP i at gule (iridium varianter) er det beste ved trøblete lysforhold.

Har god erfaring med dette for økt kontrast ved flatt lys samt dårlige lysforhold. En gang da jeg skulle kjøre over rv. 27, Venabygdsfjell, for å komme meg over til Straumbu for å starte tur var det snøvær, vind samt skumring, kort sagt elendige forhold til å se noe særlig.

Jeg stoppet bilen , fant fram brillene (Uvex Supravision double lens) og verden ble straks et mer oversiktlig sted  å være. Så muligens litt merkelig ut å sitte inne i en bil å kjøre med goggles på men skitt au, det var bare meg og bikkja i bilen og ingen andre oppe på Venabygdsfjell.

På Hardangervidda har jeg også ved flere anledninger hatt god nytte av disse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen spørsmål ang. farge på skibrilleglass. Jeg har gule glass, og var på fjellet i helgen. Når det var sol så var det ingen problemer, men når det ble overskyet (eller mørkt) så så jeg nesten ingen konturer eller noe. Kan annen farge på glassene hjelpe?

 

Gule glass er blant de beste når det er flatt lys, polariserte glass hjelper også bra, men når det er null sikt er det ingenting som hjelper. Hadde et par med polariserte orange glass, og de var en god allround brille som funket både i flatt lys og i sollys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.