Gå til innhold
  • Bli medlem

Hilleberg Keron 4GT vs North Face VE25


Thess89

Anbefalte innlegg

Hola!

Skal på laaang skitur i vinter. Jeg og turpartneren min har begge telt, to forskjellige, og prøver nå å finne ut hvilke av de to vi skal ta med.

Er det noen som har gode/dårlige erfaringer med Hilleberg Keron 4GT eller North Face VE25? Evt. andre innspill?

Vi er selvfølgelig klar over fordelene/ulempene med tunneltelt/kuppeltelt, men hvis noen har innspill utover det er vi glade for å høre. :) Hvilket telt ville du dratt på seks ukers skitur med? Og hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snakk om luksusproblem :-) Har selv eid VE25 og har nå et Keron 4GT. De er begge et av de aller beste teltene i sin klasse så dere kan ikke gjøre noe dårlig valg her. VE25 er nok mere komfortabelt(stille) hvist dere forventer mye dårlig vær. Keron er enklere å hanskes med hvist dere skal flytte leir hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om luksusproblem :-) Har selv eid VE25 og har nå et Keron 4GT. De er begge et av de aller beste teltene i sin klasse så dere kan ikke gjøre noe dårlig valg her. VE25 er nok mere komfortabelt(stille) hvist dere forventer mye dårlig vær. Keron er enklere å hanskes med hvist dere skal flytte leir hver dag.

hvordan takler VE25 vind? med tanke på de stang kanalene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tåler enormt mye vind. Vi lå værfast på varangerhalvøya for noen år siden i skikkelig dårlig vær. Akkurat da ville jeg ikke hatt noe annet telt.

VE25 er nok ikke det enkleste å slå opp i dårlig vær, men har du først fått det opp.... Det er jo et basecamp telt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, luksusproblemer er også problemer! :D

I mitt hode er nok VE25 mer vindstabilt, mtp at det ikke spiller så stor rolle på hvor vinden kommer fra. Ser med gru på tanken om vind som skifter vei iløpet av natta, og et Keron som står feil plassert i forhold til vindretningen. Lemur-bygging på natten er ikke noe jeg har høyt på lista over ting jeg liker å gjøre. :))

 

Vi bli å ha tapet teltstenger tredd på teltet på toppen av pulken uansett hvilket vi tar. Med andre ord; oppsett kommer til å gå smikk-smakk uansett. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.