Gå til innhold
  • Bli medlem

Aconcagua 2016


Anbefalte innlegg

Vi er 3 karer som planlegger å bestige Aconcagua i januar 2016. Regner med avreise i romjulen 2015, og hjemkomst ca 3,5 uker senere. Dette er en helt privat tur, hvor vi selv ordner providere i Argentina som stiller med telt, mat, muldyrtransport til base camp, osv. Prøver å få til en helt egen gruppe, slik at vi kan legge turen akkurat som vi selv vil. Da bestemmer vi selv hvor og når hviledager skal brukes, hvor mange reservedager til toppstøtet, mm. Særlig billigere blir det ikke!

Gi meg en beskjed hvis du er interessert, så tar vi det derfra!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Annonse
37 minutter siden, Best skrev:

Ville ikke benyttet meg av muldyr om jeg var dere. Det vil ødelegge mye av opplevelsen i fjellet. Nok av folk som kjøper seg til topps for tiden.

 

Muldyr inn til Basecamp er det vanlige. Ser ikke gleden ved å baske med seg 40-50 kg pluss pluss innover dalen der. 

@Haakon her på forumet har arrangert en del turer dit tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Slik jeg ser det handler det om å få en BEST mulig opplevelse i fjellene. Tenk på turen som en mental reise fra svak til sterk.

Min opplevelse på Gasherbrum II ga meg et nytt perspektiv på bruk av slike moderne betalingsløsninger i fjellene. Det flotteste øyeblikket var utvilsomt å våkne til soloppgang i Karakoram, ta på seg oppakningen på 60-70 kg, spenne på seg Cube GTX'ene og passere betalingsløsningene én etter én oppover dalen.

Det skal sies at jeg valgte å segmentere bort unødig vekt på staver/trinser før turen.

Nyt turen, Geir!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.