Gå til innhold
  • Bli medlem

Friluftslivets år og dets store utfordringer


Kjell Iver

Anbefalte innlegg

Som kjent er vi i forumet med som støttespiller til Friluftslivets år. Det er en midlertidig organisasjon for å få folk opp av sofaen - slippe nettbrettene og tenne bålene rundt omkring i landet nå i 2015.

 

Jeg er noe usikker på hvordan vi skal gripe dette fatt- men uansett kan vi holde hverandre oppdatert med arrangement fremover syns jeg. Det er i tillegg en gylden mulighet for å lage arrangement som vi kan profilere - og det burde være lett å skaffe premier etc om noen har gode ide'er til konkurranser osv.  Kom gjerne med tips.

 

Nå i helgen går det en konkurranse som kan være aktuelle for de som ikke bare har vannrett regnvær:

www.friluftslivetsar.no/na-kan-du-vinne-soveposer-fra-bergans/

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

KI, som nevnt ønsker jeg gjerne å bidra med et prosjekt, men er selv litt usikker på hvordan jeg skal ta dette fatt. Ser for meg at det i hvert fall vil bli en form for fellestur, muligens inkludert noe mer program/agenda. Synes du jeg bør opprette en slik event direkte på friluftlivets år sine hjemmesider, eller er det f.eks. fint om bidragsytere her fra FF samles under en slags paraply-event fra FF? er forøvrig i planleggingsfasen av en gruppe-tur i april, med nederlendere igjen..den kan forsåvidt også havne under dette da den vil foregå i 2015. vet ikke helt hva de er ute etter som interessante arrangementer..? hvis du ikke husker, så er det som kan gjøre det jeg driver med muligens av interesse, at jeg prøver å knytte friluftsliv og kunst. 

 

Godt nyttår forresten :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår ja :)

Kombinasjonen Friluftsliv og kunst var jo kjempefin. En ny og spennende vinkling som helt sikker er lett å skape blest om.

 

Vi trenger ikke gjøre dette så veldig avansert - og det er meningen at man skal lage sine egne profiler og legge inn arrangement der. 

 

Det jeg tror er viktig er at arrangementene er åpne for alle - altså både medlemmer her og utenfra. Videre tror jeg det er viktig at man på forumet opplyser om at turen også vil bli annonsert på Friluftslivets år sine sider - slik at man først lager et arrangement her. Arrangementene våre har jo alltid vært åpen for andre uansett, men det kan jo kanskje komme fler på disse enn vi har vært vante til?

 

Når man opplyser om en fellestur på frliluftslivets år sine sider må man skrive litt om forventingene eller forutsetningene som deltagerne bør ha. F.eks. at man bør være i "god form" eller "Trenger egen kano" eller "eget telt påkrevd" eller "påmelding påkrevd" eller "begrenset plass" osv.

 

Jeg laget en "prefix" som heter "friluftslivets år" - den kan benyttes for å samle all info om dette i en felles tag i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Friluftsliv og kunst er en artig kombinasjon. Her i Vesterålen bor det et par kunstnere på en øy, og padleklubben har vært litt sånn tilfeldig innom der et par ganger. Det slo meg sist at det kanskje ville være interessant for flere å være med, dersom vi gjør en avtale og annonserer turen på forhånd, så kanskje vi gjør det i år.

Flott at folk deler slike gode ideer. :) (Og jeg ble nå litt tryggere på at ideen min var god, he he.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.