Gå til innhold
  • Bli medlem

Skredvarsel-app


FrankB

Anbefalte innlegg

For dere som er ute på tur i fjellet i vinter er det selvfølgelig utrolig viktig å være klar over aktuell skredfare i området man ferdes i.

 

Jeg har laget en app for dette, som henter de ferskeste meldingene fra NVE (Norges vassdrags- og energidirektorat).

Dermed har man alltid enkel tilgang til denne viktige informasjonen når man er på tur.

 

Hvis noen finner appen nyttig, eller har andre tilbakemeldinger om ønskede forbedringer så setter jeg stor pris på dette.

 

Appen er gratis tilgjengelig i Google Play:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.frankburmo.android.skredvarsel

post-15720-0-13196500-1419768474_thumb.p

post-15720-0-26923700-1419768479_thumb.p

post-15720-0-86961200-1419768484_thumb.p

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor langt nord dekker din? Jeg har Varsom sin app nå og den stopper i Alta

 

Hei! Det er NVE som leverer varslingene, og jeg ser at de nordligste varslingene de leverer er Alta. Hvorfor de ikke leverer varslinger lenger nord er jo et interessant spørsmål. Jeg kan sende de en epost og se om man kan få gjort noe med det. Noen spesielle områder du tenker på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den app findes jo allerede i Varsom.no sin...

I tillegg til Varsom app'en kan man finne god hjelp med RegObs app'en. Her kan man selv innberette hendelser eller observasjoner, men man kan og hente ut de enkelte observasjoner som varslet bl.a. bygger på. Kanskje en har vert på tur i nettopp dit område, kanskje dine observasjoner kan hjelpe til et bedre varsel, eller gi svar til andre... Bruk den!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det nok at den dekker Sør Trøndelag men kjenner fler som bor lenger nord enn Alta og jeg er oppe der innimellom så sånnsett kunne jeg tenkt meg at den dekker Hvertfall områdene rundt Hammerfest, og vestover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Varsom.no er en tjeneste som NVE leverer og som igjen bruker NVE egne åpne data. Min app bruker altså de samme dataene.

Ja, du har funnet opp noe som allerede eksisterer. Hva er fordelen med din app?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.