Gå til innhold
  • Bli medlem

Nytt GoPro kamera


REs

Anbefalte innlegg

Fikk et GoPro kamera til jul, men har ikke pakket det ut enda.

Denne julen var den julen da det meste gikk galt, med presangene alt så.

Ny telefon til min eldste sønn, og sevfølherlig ble det krøll med simkortet slik at vi måtte vente to dager før vi fikk ordnet dette med Onecall.

Yngstemann fikl datautstyr og selvfølgelig manglet det kode for å laste ned gratis programvare. Support er i USA og slike ting tar tid.

Så var det et GoPro kamera til far. Den pakken ble glemt og kom ikke frem før neste dag. Det gjorde ingen ting, men når kona kjøper friluftsutstyr eller verktøy til meg så vet jeg aldri hva jeg får. Hun mangler en del kunnskaper på dette feltet men spør skjelven om hjelp og da må det jo gå som det går.

I år ble det altså et GoPro Be a HERO. Denne typen kjenner jeg ikke til, men jeg har sett at det er noen typer som heter Black, silver og white men vet ikke hva som er forskjellen. Derfor er det heller ikke pakket opp.

Er det noen som kan komme med en eller flere anbefalinger. Bør jeg bytte dette kameraet eller er det helt ok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av actionkameraer er GoPro "top off the line". Hvilken utgave det er burde stå på pakken. Nå er det nye 4 kommet ut så hvis det er det du har fått er det hvertfall ikke no vits å bytte det. 3de utgaven er og mer en bra nok, iallefall om det er en Black edition som har en del mer funksjoner en white og silver. Selvfølgelig kommer det mest an på hvilken bruk du skal ha det til. Er tonnevis av tester og stoff og lese rundt på nett om actionkameraer og om Gopro. God Jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt gopro mest til egentrening på padleteknikk. Med gopro appen på telefonen kan du feste kameraet opp, gjøre øvelsene og se videoen rett etterpå på mobil eller nettbrett. Veldig effektivt for å få god visuell tilbakemelding på om teknikken sitter.

Selv om du filmer deg selv må du ikke legge alt ut på facebook og youtube.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel også greit å opplyse trådstarter om at han har først og fremst har fått et videokamera, som også tar gode bilder. Dog er ikke dette noe speilrefleks, så om det er et skikkelig fotografiapparat du er ute etter hadde jeg bytta.

 

Selv fikk også jeg et Gopro til jul. Silver-versjonen. Den uten 4K. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk gorpo hero 4 silver til jul selv, og elsker det. Du kan lage egne festeannordninger eller kjøpe orginalt tilbehør, slik at du kan ha det på hodet, feste til hjelmen, armen, bikkja eller bilen, skia,pulken, surfebrettet osv. Ta det som ei oppfordring til å dokumentere turens høydepunkt kjæringa også kan få glede av de, om hun selv ikkje får hvert med ;-) du har tross alt fått noe av tidens råeste actionfilm utstyr tilgjengelig på markedet! Brukes i alt av ekstremsport, og til miliardproduksjoner av Hollywood filmer og serier. Heøsing heilfrelst ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle versonene vil gi og for seg opfylle oss dødelige sine krav til filming og bilder i dagslys samt at de har egne innstillinger for kvelds og nattbilder ved lengre lukkertid. Men den mest ekslusive 4 black har enkelte tillegsinnstillinger for profesjonelle filmproduksjoner. Men tror det er slik at white versonen ikke ha innebygd tutchskreen, du kan dog kjøpe dette som tilleggsutstyr eller bruke wifien til å koble direkte til mobilen. Genialt verktøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står det hvilken type det er du har?

Det står bare Hero på eska.

Fiml: 1080pFPS.

Bilde: 5MP

 

Jeg ladet opp batteriet for et par dager siden og i dag tok jeg det med på en testtur. Vel ute i terrenget plukket jeg opp kameraet fra sekken, men da var selvfølgelig batteriet tomt.

Hvor lenge varer et slikt batteri?

Slike kamera er jo med på all verdens stunt og ekspedisjoner, men hvordan lader man dem når man ikke kommer til en stikkontakt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levetida på bateriet kjem litt ann på hvilken modell du har. Jeg kan filme i ca 2 timer før bateritomt, mens black edition berre holder en time. Du får kjøpt egne reiseladere til bateriene samt ekstra batteri og minnekort hvis du planlegger lengre bruk. Synd du ikke fekk testa det ut dog. Eg anbefaler å teste det ut i nærområdet, dvs plage familie og venner, teste ut de forskjellige funksjonene på og gjøre deg kjendt med redigeringsverktøyet til data så det funker optimalt på tur :-) er det wifi på kameraet, så kan du laste ned en app og styre det fra telefonen/nettbrettet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor strømmen blir av, vet jeg ikke, men borte har den blitt, hver gang jeg plutselig skal filme et eller annet.

Kjøpte trepakk med batterier og lader fra andre siden av kloden. Lader alltid opp før jeg drar ut,

og har alltid løse batterier utenom. Det som står i apparatet tømmes i løpet av noen dager.

 

Men når det virker, og det er fantasien som setter grenser, er det et kjempefint verktøy.

 

Filmer alltid når jeg er på tur alene, for å vise konemor "viktige" ting.

 

Satte det i fuglebrettet og så det med wifi på nettbrettet, da ble barnebarnet overrasker når flaggspetten kom inn i stua.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Batteriet varer veldig kort de første gangene. Det er heller ikke mye vits å lade opp lenge før bruk, de batteriene lades ut igjen når de ligger og venter. Anbefaler backpack.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.