Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor skal du i 2006?


guzzi

Anbefalte innlegg

Annonse

- drømmer om en tur til grønland, og da fortrinnsvis langs kysten... noen uker i uberørt natur, kanskje litt seljakt med de fastboende, lang telttur langs isbreen, morsk moskus, illsint isbjørn, og helst ei frisk og glad jente å dele telt med...

- har lyst å klatre storen

- hjølmo - kongbergseter på <2døgn...

- trollheimen

- skåla på under 90 min

- baksida av fuglafjellet på telemarkski, og kanskje forsida av fotasperrnuten? forøvrig også fuglen, tveitakvitingen og vesoldo på en dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfinn
Året begynner å ta slutt og snart kommer et nytt. Går noen av dere med turplaner for det nye året? Hvor går ferden?

Jeg er enkel i lystene og vil glede meg stort om jeg kommer meg oppå flg i 2006:

-- Storskrymten

-- Neådalssnota

-- Indre Sula

-- Blånebba

-- Rindhatten

I utgangspunktet helt aleine - men kanskje noen blir med (og bærer champagnen for meg) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedmålet i år er Knutsholstind og alle dens "naboer" mellom Svartdalen og Tjørnholsoksli. Et fint prosjekt med base i lavvo i øvre del av Leirungsdalen :wink:

Drømmer også om en solotur på Styggedalsryggen og Skagastølsryggen, med avstikkere ut på Nordre Maradalstind og Storen... Mulig å få til noe sånt med én overnatting oppe på ryggen..? Får se om det blir tid og anledning i sommer, i mellomtiden får jeg studere ruter og beskrivelser hos Morten&Julia, Thommessen&Skogheim og Slingsby...

Ellers skal jeg opp på Masseringsnosi og fortsette med et aldri så lite vardeprosjekt som ble påbegynt i fjor :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sommerferien til Italia og planene er i Nord-øst alpene med forsøk på Hochfeiler som er den høyeste i Zillertal-gruppen, Cima Vezzana som høyeste i Pala-gruppen i Dolomitene, Hohe Wilde i Ötstaler-gruppen, Zufallspitze i Ortler-gruppen, Piz Boe som høyeste i Sella-gruppen og Monte Baldo ved Garda. Får håpe ben , helse og vær er snille. Tvilsomt om det blir noen tur til NOrge. Hvis det lykkes tenker jeg på en ukes rundtur i Jotunheimen med diverse toppmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir en tur til Hardangervidda og Femunden, samt at jeg håper å få tid til en Hinnøya på langs. Det vil si starte i Harstad i nord og ende opp i Lødingen i sør.

For de som ikke har vært på Hinnøya, så anbefaler jeg dette fantastiske turområdet på det sterkeste. Ikke så mange høye topper riktignok (noen er det dog), men naturen er frodig i alt sitt mangfold, og er fantastisk å gå og telte i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst er det jo disse 2000-metertoppene, da.

På sommerprogrammet i år står noen av tindenerekkene i Gjendealpene, som nå er det området der det for mitt vedkommende gjenstår flest ubestegne totusinger.

Familietur til Gråhø, som ligger i et område der faren min pleide å jakte reinsdyr før, står på planen.

I tillegg MÅ jeg få tatt Store Heillstugutind i år! :)

Så får jeg se om jeg får presset inn et par nye fylkestopper, f.eks Vassdalseggi i Rogaland eller Jetnamsklumpen i Nord-Trøndelag.

Jo flere turrapporter jeg leser, jo mer lyst får jeg til å besøke de kjempespennende fjellene rundt Sunndalen! Også lenger øst i Trollheimsområdet vil jeg prøve å bli bedre kjent, mulig det blir noen skiturer dit.

Og selvsagt...også i år blir det småturer i nordlige Hedmark, en del av landet som etter min mening kan måle seg med absolutt alt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Lägger just nu upp ett antal turer; sedan får vädret och snöläget

bestämma vad det blir.

Eftersom jag gjorde en lång tur i Pyreneerna 2005 (31 dagar) är jag sugen på en lika lång

i Västalperna, närmre bestämt Piemonte. Har varit mycket i de sydliga delarna,

vill få mer med av de nordliga, alltså norr om Susa-dalen. Just nu ser det ut att

vara mycket lite snö i Alperna, men de värsta månaderna är väl mars-april,

sen ser jag vad som är möjligt. Givetvis vill jag använda tältet så mycket det går, vilket kan bli knepigt.

Om jag återvänder till Pyreneerna har jag funderingar på att göra flera rundturer

(05-turen gick från ena änden till den andra, dock ej kust till kust)

och då helst med ENBART tält (i somras hade jag 18 fria övernattningar

av 30 nätter). Jag funderar starkt på att gå i pension i sommar (lagom före min

62-årsdag) och då kan det tänkas att det blir en sensommartur därnere.

Jag har gjort en sydnorsk tur varje sommar sedan 1997, de senaste somrarna med enbart tält.

05 blev det inte så långt, 7 dagar i Trollheimen. jag har tidigare här diskuterat

ett projekt som skulle börja i Finse (tredje gången i Skarvheimen!) dra en västligare

rutt än tidigare, genom Utladalen, fröbri Hurrungane, genom Breheimens östligaste

del mot Bismo (proviant), upp i Reinheimen och Tafjordfjella, på nya

varianter

och överlag en hel del utanför lederna. Det skulle bli i augusti. FInse-Bisdom får inte ta mer än

10 dar, mer mat vill jag inte bära om jag ska hålla säcken under 16 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Lägger just nu upp ett antal turer; sedan får vädret och snöläget

bestämma vad det blir.

10 dar, mer mat vill jag inte bära om jag ska hålla säcken under 16 kg.

Jag hade tänkt lägga in ovanstående inlägg under mitt vanliga användarnamn

il camoscio, och som medlem. Men det kan jag inte ty jag får då meddelande om att

namnet är upptaget av någon annan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går med planer om toppåske i Veodalen, en sommertur over Bukkeholstraversjen, vårskiturer til Store Ringstind og Svånåtindane, høsttur til Rondane og så må jeg opp på Veobreahesten. Tenker å gå til Skårnetten og Hjasufsknatten enten på ski eller til fots.. Store Knutsholstind og Hægefjell frister også. Kunne tenkt meg en lengre tur på Hardangervidda vest og oppom Hårteigen. Har også begynt å drømme om Elbrus, men er litt usikker enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tre siste årene har det blitt svært dårlig med turer til ordentlige fjell, så i 2006 tar jeg igjen det tapte og litt til. :oops:

I påsken blir det gjenbesøk til Kaukasusfjellene. Denne gangen blir det fra sør, dvs Georgia. Alternativene er Armenia og Aserbadsjan. Det blir en skikkelig lavbudsjettur med to andre uhelbredelige toppfanatikere som var i Georgia ifjor og rekognisert aktuelle toppturer.

I sommer planlegger jeg og en skikompis en måned i Tadsjikistan. Det blir som vanlig en lavbudsjettur uten guider, laisonoffisere, peakfees osv. Vi skal bruke turen til å bli kjent i området, rekognisere for senere turer, i tillegg til å svi av ca. 3 uker på en eller annen topp. Vi jobber med 4 alternativer toppområder der målet er skibestigninger av avsidesliggende topper. De kan gjerne ha kule kommunistiske navn :oops:.

Høsten 2006 blir sikkert like begredelig som 2005 med ulidelig lang venting på snøen som aldri kommer og fjellbøker som burde ha blitt skrevet for mange år siden. På ett eller annet tidspunkt kommer suget på snø og spisse tinder. Det beste kuren er å dra til New Zealand, Chile eller Argentina. Selvfølgelig kommer de vanlige problemene til å dukke opp (jobb, penger og turkompiser som ikke slipper unna jobb, universitetet eller damer). Men de problemene får vi løse på et vis... :)

Blir det noe av to av turene skal jeg være fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har tenkt meg på en 14 dagers tur over Finnmarksvidda.

Starter fra Stabbursnes og følger Stabburselva oppover.

Vrir så nordover mot der Skaidielva starter.

Der skal vi ha base noen dager mens vi utsforsker fisket i området, før vi følger Skaidielva til Skaidi hvor jeg har hytte.

Har gått og snakka om denne turen i flere år, men nå skal det skje!

Slutten av juli/begynnelsen av august.

Og så har jeg lyst på en tur i Femundsmarka med kanoen.

Hilsen fjellfjott og fluefisker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei..

Det blir vell en del turer til Norefjell og Veggli..

Prøve å få til en tur på Hardangervidda til Våren tenker jeg...

Jeg og naboen min skal prøve å få til en 1-2 ukers tur til sommeren.. Fiannmarksvidda eller Femundsmarka

Ole Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har utrolig lyst på en tur opp på Stetind i sommer, og kanskje få med meg Svolværgeita eller andre med det samme.

Ellers er det Finnmark som skal utforskes da jeg nettopp har flyttet til Hammerfest. Ingen store høyder å snakke om her oppe, men iallefall nok av plass å boltre seg på:D Noen på forumet som har vært litt rundt i fjellet i Finnmark? Finner lite info på internett, og har inntrykk av at den jevne finnmarking ikke er noe til fjellvandrer... Mulig jeg bare ikke har møtt de rette folka enda:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I prioritert rekkefølge

1. Mt. Everest

2. den mer ukjente (og mer realistiske) Changtse 7553m

3. ski over Grønland

4. Galdhøpiggen og Glittertind på en dag

5. Ski over Hardangervidden

6. Skitur nord for Mjølfjell til fjellene over Nærøyfjorden (veldig god utsikt)

7. Alle fjell som kommer i min vei her jeg bor

Ser at jeg nok må begynne nederst og jobbe meg oppover, så får jeg se hvor langt jeg kommer.

pkt 1-3 må kanskje utsettes til neste år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.