Gå til innhold
  • Bli medlem

DNT hytter nordmarka


JKfotball

Anbefalte innlegg

Annonse

Når skal du gå? Ski? Fots? Er du i grei form? Det er et godt stykke. Mitt tips er å ta toget til Stryken og gå derfra.

På marka24 brukte vi vel ca 9 timer fra Sognsvann til Sinnerdammen. Da tok vi noen få omveier, og en del veldig korte pauser.

Men da gikk vi mellom 5-6km/t når vi først gikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener det er ca 25km fra Sognsvann til Katnosdammen, i skiløypene. Til fots kommer det an på om du bare følger grusvei eller også noe sti. F.eks gå sti over Kikuttoppen.

Går du 5 km/t i snitt så tar det jo fort 5 timer da, pluss pausene. På sti er et ikke så enkelt å holde den farten.

Korteste vei inn er vel fra Stryken. ca 3 timer så vidt jeg vet. Gått en gang selv fra Svartbekken, da tok det 4 timer. Mest fordi det var 27 grader i skyggen så vi starten klokka 19 på kvelden, og så hadde vi med en Siberian Husky som ikke er så glad i varme. Så det ble god pause både på Fjellsjøen og Gjerdingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut.no. Er ca 20 DNT-hytter å velge mellom i marka. De som forhåndsbestiller plass på nett har førsteretten til seng.

På hyttene i Nordmarka må man vel bestille? Det er ikke "drop in" som på fjellet. Det var i alle fall ikke sånn før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hyttene i Nordmarka må man vel bestille? Det er ikke "drop in" som på fjellet. Det var i alle fall ikke sånn før..

Du har rett, i og for seg. Samtidig tror jeg ikke du blir avvist i døren om du ikke har bestilt, så lenge det fins plass. Eller er det kanskje helt slutt med girobetaling også? Ble litt usikker nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett, i og for seg. Samtidig tror jeg ikke du blir avvist i døren om du ikke har bestilt, så lenge det fins plass. Eller er det kanskje helt slutt med girobetaling også? Ble litt usikker nå.

Når vi var på Snellingen i fjord, så var det også mulighet for girobetaling. Så jeg tror ikke du blir bedt om å ryke og reise. Det gjelder vel kun DNT hytter hvor det er egen nøkkel, som f.eks. Styggemannshytta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.