Gå til innhold
  • Bli medlem

Drag til Paris-pulk


Fjellhjerte

Anbefalte innlegg

Annonse
8 minutter siden, ElisabethM skrev:

Mulig dumt spørsmål følger.. Har handlet pulk i dag, men må fikse taudrag. Kan jeg bruke nær sagt hva som helst av tau, eller bør jeg se etter noe spesielt?

Biltema har det de kaller for seiltau, det er veldig godt egnet da det både er billig og taufierene ikke suger opp fuktighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, ElisabethM skrev:

seiltau finner jeg ikke der, men kan sikkert da bruke dette?

http://www.biltema.no/no/Bat/Tau/Fortoyning/Fortoyningsline-2000035050/

Den kan brukes den også, alt etter hvor tykt du ønsker tauet så er også http://www.biltema.no/no/Bat/Tau/Tauverk/Propylenline-2000034029/ dette et alternativ på 10 mm. omkrets. Da får man en strømpe rundt kjerne, det har ikke det tauet du viser til.
Det finnes også noen langt dyrere og tynnere alternativer på 6 mm. omkrets.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, martin.m skrev:

Den kan brukes den også, alt etter hvor tykt du ønsker tauet så er også http://www.biltema.no/no/Bat/Tau/Tauverk/Propylenline-2000034029/ dette et alternativ på 10 mm. omkrets. Da får man en strømpe rundt kjerne, det har ikke det tauet du viser til.
Det finnes også noen langt dyrere og tynnere alternativer på 6 mm. omkrets.

Takk! så på det og, men tau har jeg overhodet ikke noe kunnskap om hva som er bra eller ikke. Da settes det der opp på handlelisten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
On 18.1.2016 at 11:17 AM, finfyr said:

Har det blitt noen erfaringer i julen av den siste måneden? 

nja, fikk en liten tur, ser ut som dette kommer til å fungere helt ok, merker den velter litt i skrått terreng. men tenker å prøve den litt til før jeg gjør noen flere modifiseringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

25% på Fjellpulkens trekksele hos Fjellsport når for de som trenger sele til Paris f.eks

(Jeg holder på og gjøre klar til vinterens turer så driver og surfer litt på nett) 

Ser også at Fjellpulken på sine sider har løs oversnøringsstrikk med kroker for de som til ca 150,- for de som trenger å lage strikklåseløsning på parispulken sin... Det er et godt alternativ til å handle løse strikker og fester for de som trenger slikt også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.