Gå til innhold
  • Bli medlem

Skitur/hytte på rundt Hordaland/Sogn og fjordane


Geitebukk

Anbefalte innlegg

Annonse

Hei,

 

næraste "lette" terreng er kanskje Bergsdalen - hamlagrø og inn mot turisthytta Vending. Har ikkje gått her med pulk men er rekna som ein enkelt fjellskitur. Har gått med pulk mot Høgabu i same området men der vil eg ikkje gått med barnepulk. Reknar med at det er snakk om korte turar siden det er med småbarn? I så fall kan området rundt hamlagrø vera ok utgangspunkt.

Dersom du ikkje er avhengig av hytte så kan vel kanskje Mjølfjell og nordover Rjoanddalen ein mulighet, her kan du kjøre evt ta toget. Kan vera utfordrande å finne p-plass, du må kanskje opp til vandreheimen for å parkera. Alterantiv er å ta tog opp til Hallingskeid og bu på hytta her og ha dagsturar ut frå denne. Alternativt er Finse ein mulighet.
 Dersom du vil køyre kort kan du ta turen til Gullbotn og gå inn forbi lysløypa og oppi botnane men då må ungane vera vane med å gå litt på ski. Eit anna alternativ er å køyre mot Kvitingen, og finne nokre fine teltplassar rundt her. Greit skiterreng for små ungar så lenge du ikkje vil gå langt inn på fjellet. 

I tillegg har du Kvamskogen men dersom du ikkje vil drukne i bergensarar så er dette ikkje plassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gullhorgabu i Bergsdalen er enklere enn Vending. Militærvegen burde være velegnet til pulk. Usikker på om vannet er trygt, men det nærmer seg forhåpentligvis

Korleis er terrenget og korleis er snøforholda der i januar/februar?

Ser på ut.no at turistforeninga har hytte der, virker som det er populært område utfrå bildene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis er dette et veldig snørikt område, så sannsynligvis vil det være rikelig med snø i januar/februar hvis vi får en noenlunde normal vinter.

 

Hytten åpnet nå i Juni så hvor populær den blir om vinteren gjenstår og se. Det er neppe kvistet så tidlig så jeg ville ikke bekymret meg for mye over at det er for mye folk.

 

En del av bildene fra Ut.no er fra åpningsdagen, da var det veldig mange folk der. Jeg var der rundt 20.november, da var det i hvert fall ikke mange folk der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.