Gå til innhold
  • Bli medlem

Lørdags rundtur til Bukkanuten og Nonsfjellet på Veraland


Erik Haaland

Anbefalte innlegg

Av og til så blir det litt i hyrten og styrten hvor man skal gå. Lørdags morgen sitter vi ved frokostbordet og kikker ut på strålende sol og fint vær, men det er meldt regn på ettemiddag/kveld og Søndag likeså (ikke at det stopper meg...). Så da sier det seg nesten selv at det blir tur denne Lørdagen. Ungene har planer og kona likeså, så da rekker jeg jo en tur ut før mørket siger på igjen og regnet kommer.

 

Som så ofte blir det da å slå opp på UT.no og litt etter infallsmetoden se hvor i nærområdet (maks 30min. bilkjøring) som det kan være aktuelt å gå tur. Jeg har tidligere gått med familien opp til en toppen Hesthammaren på Veraland, som gir en flott utsikt over Lutsivassdraget, kanskje motsatt vei blir like fin med utsikt over Lysefjordheiene og Frafjordheiene?

 

Vel 30 minutter kjøring og jeg er på parkeringen på Veraland, i et strålende solskinn og 2 grader - perfekt! 

 

Denne turen er for alle og hele rundturen tar en 4 timer men det er etter kun knappe tre kvarters gåing et nydelig område å telte i, eller bare slå leir, fyre bål og spise. Og etter halvannen times gåing har du den fantastiske utsikten fra Nonsknuten som gir et 360 graders panorama over distriktet, med Nordsjøen, Ryfylke og Jæren.

 

God tur!

 

Her er link til turen på UT.no

 

IMG_4376.JPG

 

IMG_4374.JPG

 

IMG_4378.JPG

 

IMG_4372.JPG

 

IMG_4375.JPG

 

IMG_4371.JPG

 

IMG_4373.JPG

 

IMG_4377.JPG

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.