Gå til innhold
  • Bli medlem

Norrøna Arch wall


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Annonse

Har brukt den siste utgaven av jakka i tre år faktisk, utrolig hvor fort tida går.......!?

Er svært fornøyd med jakka, den er brukt svært mye til alt fra tur-retur skole, til skikjøring og klatring. Den ser fortsatt ut som om den er ny, fargen har nok litt å si der, mørk koksgrå, men er ganske overrasket likevel.

Detaljene er svært gjennomtenkte, som jo bare skulle mangle for ei jakke til den prisen, god hette, lufting, mange lommer med mer. Har stormklaff og ikke vanntett glidelås i front, og takk for det... Hva skjer når den vanntette glidelåsen i de nye jakkene(Arcteryx, norrøna, bergans mfl.) begynner å bli slitt og ryker midt på fjellet i storm og snøfokk, og du ikke har stormklaffer med borrelås så du får stengt jakken? Greit i skibakken, men ikke ellers, en uting spør du meg.....

Snittet er også godt og den går godt ned på rumpa, noe som er greit når du har vinden i ryggen.

Hvis en skal bedrive litt flisespikkeri og runkepelleri må det sies at ripstop stoffet kanskje trekker litt mer vann enn vanlig glatt gore-tex, den er jo ikke komplett tett etter tre års bruk, det er jo ingen gore-tex jakker, men det virker som om trådene i ripstop stoffet flises litt opp over tid og bidrar til at det trekker litt mer vann, uten at dette nødvendigvis går gjennom gore-tex membranet, og at snøen sitter litt bedre. Uten at dette egentlig er noe problem bortsett fra at tørketiden blir litt lengre... Dette motvirkes jo enkelt med impregnering. Når det er sagt er min 2 år gamle trollveggen bukse med glatt gore-tex betydelig mer utett enn jakka.

Merker ingen forskjell på ripstop stoffet og flex panelene som er sydd inn over skuldre og på albuene, var litt skeptisk til disse men uten grunn, de tåler like mye som resten av jakka.

Noen vil kanskje si den er litt tung, men jeg foretrekker ting som holder så det er ikke noe stort problem for min del....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Denne buksa er rett og slett genial

Kjøpte Arch Wall for 2 år siden. Etter denne tid har jeg kjøpt meg gankse mye annet nytt utsyr også, men arch wall er det desidert beste kjøpet. Smiler hver gang jeg har anledning til å ta den på.

Stoff, konstruksjon, praktiske detaljer osv... er geniale, rett og slett et gjennomtenkt produkt. Det eneste negative er pris, svir jo litt å brenne av 4 lapper på ei bukse, men den er verdt hver krone.

Var også så uheldig at jeg kutta ei 10cm flenge på en stålkant, men det funket overraskende lett å lappe den, og buksa var helt som ny igjen...

Hvis du ikke har kjøpt den allerede, er det ingenting å vente på. (innser at dette ble vel mye skryt, men produktet fortjener det... neste gang du sitter ute og driter i ei snøgrop i kalde grader og vind, vil du skjønne hvorfor)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
. Har stormklaff og ikke vanntett glidelås i front, og takk for det... Hva skjer når den vanntette glidelåsen i de nye jakkene(Arcteryx, norrøna, bergans mfl.) begynner å bli slitt og ryker midt på fjellet i storm og snøfokk, og du ikke har stormklaffer med borrelås så du får stengt jakken? Greit i skibakken, men ikke ellers, en uting spør du meg.....

Er dette noe som faktisk skjer? Jeg har selv en Arc'teryx Alpha SV jakke som har vanntett glidlås. Etter 2 års svært aktivt bruk (har vært med på et utall klatreturer, toppturer, skiturer og turer til skolen) ser glidlåsene fremdeles helt nye ut og viser ingen tegn på slitasje og jeg er ikke det minste redd for å gå ut i storm av den grunn.

Ellers må jeg si at Arch wall absolutt er gode klær. Jeg har flere klatrepartnere som sverger til disse fremfor noen andre. Selv syns jeg Arc'teryx har litt bedre snitt, er litt lettere og er strålende fornøyd med min jakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.