Gå til innhold
  • Bli medlem

3 sesongs pose


Daniel1987

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg har ikke prøvd Mammut kompakt selv, men har registrert at noen synes den er litt vel "kompakt", i den forstand at den er trang og smal. Det kan gå ut over komforten, men det er vel individuelt hvordan man reagerer på det. Derimot synes jeg den var tung til å være en 3-sesongs pose.

Dunposer er mye lettere i forhold til isoleringsevne, men også dyrere. Hvis du har et lavt budsjett er nok fiberpose det eneste alternativet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo også vurdere Helsport Alta:

 

http://www.helsport.no/alta 

 

eller smelle til med Helsport Sveabreen som er på tilbud til 1695 i Helsport sin outlet:

 

http://www.helsport.no/sveabreen

 

Fordelen med disse er jo da vekt, du sparer i følge Helsport 400 g på Alta og 1,1 kg på Sveabreen. Minuset blir jo at de ikke er like varme. Mens Trollheimen har T-lim på -8, har Alta -5 og Sveabreen 0. I tillegg har Trollheimen vanntett fotende. Dette kan absolutt være en fordel om du ligger under duk/åpen himmel eller i et telt som er litt kort, men jeg har aldri hatt noen problemer med dette i Altaposen med mine 190 cm i sokkelesten og skrått, halvslapt innertelt med 220-lengde rundt 0 grader. Stoffet er etter min erfaring mer enn vannavvisende nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst

Dersom primært bruk er sommer på fjellet bør det holde med Compact 3-sesong. Et godt underlag av typen Exped vil minske varmetapet. Temperaturer rett under 0 forekommer også sommerstid. Til høstbruk kan den bli kald. Jeg har brukt Ajungilak versjonen av kompakt i mange år.

Helsport modellen kan bli varm på de varmeste sommerdagene, men da kan du bruke den som dyne.

Jeg har en lett dunpose til sommebruk og en noe varmere dunpose til høstbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.