Gå til innhold
  • Bli medlem

Gassprimus til å sette oppå kjelen eller?


dsk

Anbefalte innlegg

Annonse

Det tok litt tid før jeg tok den. Fantastisk bra.  Jeg tar opp/ned-versjonen til halv pris any day.. :)

 

Men er det mulig med en multifuelbrenner til en hundrelapp, eller er det fullstendig og komplett jalla?

Det er vel bare gass og ikke multi, men den fungerer sikkert fint. Mulig at flammen er veldig konsentrert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under 100,- NOK for en sånn en er kanskje ikke noe stort tap om den skulle være av dårlig kvalitet? Men ville heller kjøpt en Nova og sluppet å få ødelagt en tur som koster 800,- i bensinpenger ol. "Altså slipper å få ødelagt turen pga dårlig defekt brenner".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stiller selv ganske høye kavlitetskrav til utstyr, men samtidig skal man ikke se bort fra at rimelig og enkelt utstyr ofte kan gjøre jobben mer enn godt nok. Jeg kom til å tenke på det første kokeapparatet jeg kjøpte (etter kjapt å ha forkastet spritbrenner), den klassiske blå Bleuet gassbrenner:

http://www.outdoor-gear-malaysia.com/wp-content/uploads/2010/12/camping-gaz-stove-malaysia.jpg

Den brukte gassbokser som punkterte når du monterte dem i brenneren, så de måtte stå der til de var tomme.

Jeg brukte den i mange år på alle mine sommerturer, og hvor mye vann og havregrøt den har kokt aner jeg ikke, men det er mye :)

Det var aldri noen problemer med, den putret og gikk like trofast som en gammel Volvo. Ingen slange som kan lekke i koblingene, ingen ventilgjenger som kan skades.

Et eksempel på at det enkle ofte er det beste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kjenner fleire som har opplevd at apparatet ikkje har tetta mot boksen på slike punkteringsboksar. Då er det bare å kaste boksen, og passe på å ikkje ha nokon anntenningskilder i nærleiken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.