Gå til innhold
  • Bli medlem

Mountain Hardwear Lamina -15 -30


Phaser

Anbefalte innlegg

Er det noen som har sett en av disse til salg i Norge i det siste?  Ser ut til å være ganske billige og varme synt poser som ikke veier ett tonn og er på størrelse med en elgkalv. Det jeg finner av erfaringer tilsier at de burde være av bra kvalitet.     Om de må kjøpes utenfor Norge,,,, hvor?    og Alternativer utenom Mammut og Isbjørn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Har Mountain Hardwar Lamina -15. Godt fornøyd. Virker som kvaliteten er bra. Er en frossenpinn så bruker den på turer 1000 moh vår, sommer og høst. Kjøpte min på salg hos Sportnett for noen år siden . Kom både med oppbevaringspose og kompresjonstrekk.

http://www.backcountry.com/mountain-hardwear-lamina-30-sleeping-bag-30-degree-thermic-cf

Mvh

Jens Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg egentlig har siktet meg inn på -30 da jeg har tenkt på å bruke disse til vinterturer med barna.  Blir nok ikke de kaldeste nettene men fint om de holder seg varme i minus 15 med litt klær på seg. Da sover jeg bedre også om jeg veit de ikke fryser.   Har prøvd litt med doble poser osv men blir mye ball syns jeg.  Veit at disse er merket i Farenheit ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Lamina-variant; UltraLamina 15. Verdt å merke seg at 15-tallet viser til fahrenheit, som omregnet er minus 9,4 grader celsius.

 

Posen er svært god rent kvalitetsmessig mht stoffvalg (slitesterkt), men den holder ikke ned til minus 9. Jeg har hatt den ned til minus 3. Da lå jeg med lange ullunderbukser, langarmet ullgenser, tynn fleecegenser og lue. Frøs ikke den natten, men følte at jeg var nær posens isolerende tålegrense.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.