Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøpe GPS i Usa


Turkaren

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

vurderer å kjøpe gps i Usa, f,eks Garmin Montana 650 til generell turbruk. Turkart/minnebrikke kan jeg kjøpe her.

Er dette greit å gjøre? Får jeg noen problemer på noen måte? Er det samme varen? Eller er det noe datateknisk/innstillinger/annen soft/hardwear eller lignende som skaper krøll? Noen som vet?

 

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte min Garmin 60 csx fra USA for mange år siden..Såvidt jeg vet er det kun basebartet som er forskjellen. Den har basekart over USA istedenfor Europa. Dette har ikke hatt noen ting å si for min del, da jeg bruker de vanlige 1:50 000 karta som en legger inn på gps`en, har aldri brukt basekartet, hvilket forøvrig er veldig grovt. Garanti osv kan muligens bli litt mer styr og ordne opp i.. Elektronikk er generelt veldig billig i Norge, så kjøper sikkert den neste i Norge, selv om erfaringene fra USA er gode :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et lite tips til de om vurderer å kjøpe ting fra USA.

En US dollar er nå verd 6.96 NOK og forventes å stige enda mer i nærmeste fremtid.

Altså ca. 7 kroner.

Dette gjør det mye dyrere å handle fra USA enn for en tid tilbake da den var nede på femtallet.

Husk at du betaler 25% moms av både kjøpesum og frakt og så kommer postens tollklareringsgebyr i tillegg.

http://dollarkurs.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.