Gå til innhold
  • Bli medlem

Innvandrer på Fjelltur ?


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Det er vanlig ikke Katolikker det er problemer med, men derimot muslimer.

Jeg har reist mye. Mye mer enn de fleste kan jeg tro og jeg besøkte blant annet alle verdensdelene i verden før jeg fylte 17 år. Etter den tid har jeg fartet land og strand rundt - spesielt i Midt-Østen. Jeg har aldri opplevd at muslimene generelt har vært et problem noe sted for meg.

Har du Bjarne opplevd at muslimer har vært et konkret problem for deg i fjellet, eller ellers på dine reiser rundt omkring, eller bygger du bare på antagelser? Hvis det for eksempel skulle komme mye folk til Norge i fra Indonesia (det er verdens største muslimske land så vidt jeg kan huske), ville dette vært et problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var en annen debattant som benyttet ordet nisselue, og jeg brukte dette bildet videre på Hylland Eriksen. Derfor, og på generelt grunnlag, kunne du spart deg flere lange avsnitt med kverulering utenfor tema.

I ditt siste innlegg, som overraskende nok er relatert til sak, har du veldig lite å komme med. Faktisk ingenting. Spørsmålet ditt er åpenbart et resultat av stråmannskontruksjon på lett gjennomskuelig nivå, og mer er der intet å spore. Godag mann, økseskaft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri opplevd at muslimene generelt har vært et problem noe sted for meg.

Neida, muslimer oppfører seg bra de, så lenge man er mann og opptrer fullstendig i henhold til deres ønske. Et demokratisk samfunn bygger imidlertid på like rettigheter uavhengig av kjønn, OG at man oppfører seg sivilisert også når man er uenige om ting. Der har muslimene en svært lang vei å gå, selv om kjiver allerede tror at deres kultur har nådd verdighet.

Selv har jeg flere oppegående norske venninner, som utvilsomt har oppført seg respektabelt på ferie i muslimske land. Disse har likevel opplevd å bli sjikanert på det groveste av et høyt antall muslimske menn i gatene. Det er fint for Kjiver at han ikke er kvinne, men synd at han tydeligvis ikke bryr seg om menneskerettigheter så lenge han selv slipper å bli undertrykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du Bjarne opplevd at muslimer har vært et konkret problem for deg i fjellet, eller ellers på dine reiser rundt omkring, eller bygger du bare på antagelser? Hvis det for eksempel skulle komme mye folk til Norge i fra Indonesia (det er verdens største muslimske land så vidt jeg kan huske), ville dette vært et problem?

Nei, ikke på fjellet, men også i Danmark er det visse bydeler en gjør klokt i å holde seg unna ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, har vi det? Å ha det bra er dessverre ikke noe som kan besluttes ut fra noen kriterier som passer offentligheten. Selv har jeg emmigrert fra min hjemby fordi jeg ikke orket mer bråk og utrygghet som følge av innvandringen.

At innvandringen har skjedd i samme periode som oljeøkonomien har utviklet seg betyr ikke at det er innvandringen som har gjort Norge bedre. Den har snarere forringet Norge kraftig i en periode der mye annet har gått Norges vei. Vi kunne i dag hatt et meget godt land, men innvandringen har sterkt beklagelig og tragisk lagt en gedigen demper på våre muligheter.

Norsk kultur, norske verdier, våre røtter, vår identitet som nasjon, ytringsfrihet og likestilling - alt dette er truet, som Lem helt korrekt påpeker. Ære være han og Frp som våger å tale sannhet i denne viktige sak.

Du, Erling12 eller Tom eller Gud eller hva du velger å kalle deg denne gangen, og som hakker på alle og kaller deres argumantasjon verdiløs: Se litt på det du selv skriver. Jeg har aldri hevdet at Norges velstand skyldes innvandrerne, men vi har det meget bra her i et inkluderende land. Det er en særdeles uhederlig argumantasjon du bedriver. Er det dette du mener er norske verdier?

FN har flere år på rad sagt at Norge er verdens beste land å bo i. Er det litt irriterende for deg å høre?

Morsomt forresten, at Fremtiden i Våre Hender får støtte fra FrP... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først gadd jeg ikke å svare på provokasjoner og det at E. karakteriserte mine uttalelser useriøse, men etter å ha lest gjennom alle innlegg må jeg bare reagere og si at moderatoren ikke gjør sin jobb. Det er beundringsverdig at man lar alt og alle snakke åpent om alt og alle (til og med fascismen som jeg personlig ikke går i diskusjon med), men jeg er ikke vant til å diskutere i alle retninger uten å holde seg innenfor trådens tema. Moderatoren burde ha reagert med rød penn og viskelær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aida: Enkelte tråder burde helst fått hvile i fred. Dette er en av dem (etter min mening). Det var jo du selv som tok den frem igjen...

Jeg er en av dem som modererer dette forumet og har forsøkt å styre debatten inn mot temaets kjerne flere ganger her. Men nettdebatter har en tendens til å skjære ut av og til. Ikke bare i vårt forum men i alle debattforum, men som oftest kommer de inn på tema igjen, eller stopper opp av seg selv.

Om vi som modererer skulle slette alle innlegg som gikk utenfor temaet så ville det fort blitt mye unødvendig støy og klager på "lav takhøyde".

Så dette var nok en OT innlegg i denne tråden. Jeg traff ingen innvandrere på den siste fjelltoppen jeg gikk på dessverre - skal se etter det neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte tråder burde helst fått hvile i fred. Dette er en av dem (etter min mening). Det var jo du selv som tok den frem igjen ...

Jeg burde kanskje ikke pirke i denne etter alt å dømme. :) Jeg skjønner godt at det er vanskelig å styre den kritiske massen, men synes allikevel at man skulle reagere litt tidligere i debatten før denne gikk fra innvandrere på fjellet til innvandrere som voldtektsmenn. Man skal holde seg til saken i visse debatter (som av denne kaliber), og i visse andre kan man kanskje tillate seg litt høyde under taket. Sist gang jeg var på fjellet her i British Columbia traff jeg og snakket med folk fra USA, Canada, Slovakia, Ukraina, Sverige og Egypt (m.a.o. ganske symptomatisk for dette landet). Er det noen her som vet om statistikken blant medlemmer i speiderorganisasjoner eller/ og andre organisasjoner som driver med utendørsaktiviteter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at det er vanskelig å styre den kritiske massen, men synes allikevel at man skulle reagere litt tidligere i debatten før denne gikk fra innvandrere på fjellet til innvandrere som voldtektsmenn.

Det er vel ikke uten grunn? Også i Danmark har det vært (for) mange av den slags saker :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke uten grunn? Også i Danmark har det vært (for) mange av den slags saker :wink:

Jeg visste ikke at man diskuterte tema "innvandrere på fjellet" i danske medier også, m.a.o. Bjarne, kan ikke du være så snill å sitere riktig og å holde deg til tema i denne tråden? Sist jeg sjekket var tema i denne tråden innvandrere på fjellet, og ikke innvandrere som voldtektsmenn og 'mange av den slags saker i Danmark også'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har det meget bra her i et inkluderende land. Det er en særdeles uhederlig argumantasjon du bedriver. Er det dette du mener er norske verdier?

FN har flere år på rad sagt at Norge er verdens beste land å bo i. Er det litt irriterende for deg å høre?

Morsomt forresten, at Fremtiden i Våre Hender får støtte fra FrP... :wink:

Spørs hvor lenge Norge vil være verdens beste land å bo i hvis vi fortsetter å inkludere :lol: Norge vil utvilsomt få enda større problemer med integrering, mer kriminalitet og krav om stadig nye tilpasninger til fordel for f.eks for muslimer. Å tro noe annet vil være svært naivt. Disse problemene vil jo bare øke proposjonalt med den økte innvandringen slik tilfellet har vært fram til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse problemene vil jo bare øke proposjonalt med den økte innvandringen slik tilfellet har vært fram til nå.

Hvilke problemer? Flere innvandrere på fjellet? Skjønner ikke hva dine uttalelser har med dette tema å gjøre? Hvorfor klarer ikke folk å holde seg til tema? Alek, du må gjerne svare til folk som provoserer deg, men da bør du kanskje tenke saklighet for så i neste omgang å åpne et nytt tema eller sende PM til vedkommende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke uten grunn? Også i Danmark har det vært (for) mange av den slags saker :wink:

Jeg skrev aldri det der. I min barndom hadde vi en av Norges korteste vitser - nemlig "Har du smakt Dansk Fjellsmør?"

Nå kan man kanskje vri litt på den og spørre om man har møtt mange muslimer i den danske fjellheimen i det siste. Det kan virke som at det er et stort problem :lol:

aida: Du som holder til i utlandet. Hvordan er innstillingen til disse utfordringene der? F.eks. integrering av muslimer og evt utfordringer på tur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, Erling12 eller Tom eller Gud eller hva du velger å kalle deg denne gangen, og som hakker på alle og kaller deres argumantasjon verdiløs: Se litt på det du selv skriver. Jeg har aldri hevdet at Norges velstand skyldes innvandrerne, men vi har det meget bra her i et inkluderende land. Det er en særdeles uhederlig argumantasjon du bedriver. Er det dette du mener er norske verdier?

FN har flere år på rad sagt at Norge er verdens beste land å bo i. Er det litt irriterende for deg å høre?

Så lenge du eller andre lar seg provosere og vippe av pinnen av denne spissformulerende debattanten, som åpenbart har en noen overdreven tro på egen fortreffelighet, så vil vedkommende fortsette sine karakteristikker av alt og alle, inkludert deg. Og Kjiver er vel inne på noe når han sier at enkelte tråder burde man la ligge...

PS: Siden jeg nå først ikke klarte la denne tråden ligge selv: Så forresten tre ikke-vestlige innvandrere i går som kom lykkelig med hver sin fiskestang og et par bæreposer full av fisk. Riktignok så det ut som sjøfisk, men de hadde da ihvertfall vært på fisketur. Og fiskelykken så ut til å vær stor! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig diskusjon her :lol:

Jeg er her, ikke norsk, medlem på fjellforum, ganske ofte ute på fjelle, men skjelden på hytter. Jeg trives best med telt i alle årstider :wink:

Det er ikke så mye folk her i Nord-Troms, og det er untak, hvis jeg treffer noen på fjelle og det er som regel samer :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke problemer? Flere innvandrere på fjellet? Skjønner ikke hva dine uttalelser har med dette tema å gjøre? Hvorfor klarer ikke folk å holde seg til tema? Alek, du må gjerne svare til folk som provoserer deg, men da bør du kanskje tenke saklighet for så i neste omgang å åpne et nytt tema eller sende PM til vedkommende.

Mine uttalelser hadde ingen ting med hovedtemaet å gjøre nei, skulle bare mangle om du ikke skjønte det. Jeg svarte Lompa sitt innlegg som heller ikke holdt seg til hovedtemaet. Så det er ikke bare jeg som ikke har fulgt temaet her. Hvorfor skulle ikke akkurat min mening få lov til å komme ut? Siden kritikken kom mot nettopp meg og Bjarne, tyder på at du er motstander av de som er innvandrerkritiske og mener at det er onde meninger som ikke bør ytres offentlig (uff da, burde sagt det på PM) Foresten bør du selv holde deg til temaet, du har ikke sagt en døtt om temaet, bare kritisert moderator og de med "gale meninger"

I all din usaklighet har du selv sagt at: blant fjellfolk fant analfabeter innen humanisme og misantroper av stor kaliber. Er man en dårligere humanist når man tenker på sin egen kultur og etnisitets fremtid? at våre barn skal få en trygg oppvekst med norske tradisjoner, at penger som brukes til å ta hånd om en storstilt innvandring heller kunne brukes på våre egne som er syke gamle osv? eller hvis vi mener at vi burde tatt en innvandringsstopp eller pause til integreringsproblemene vi har i dag er løst? Du virker respektløs ovenfor de som ikke mener dine "korrekte" meninger med din usaklige uttalelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du eller andre lar seg provosere og vippe av pinnen av denne spissformulerende debattanten, som åpenbart har en noen overdreven tro på egen fortreffelighet, så vil vedkommende fortsette sine karakteristikker av alt og alle, inkludert deg. Og Kjiver er vel inne på noe når han sier at enkelte tråder burde man la ligge...

Du har rett. I rest my case! :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er ikke bare jeg som ikke har fulgt temaet her. Hvorfor skulle ikke akkurat min mening få lov til å komme ut?
Alek, din mening må gjerne få komme ut, men ikke under denne tråden for nok en gang tema er innvadrere på fjell, ikke innvandringspolitikk på fjell. Du stiller spørsmål til meg som ikke har med tema å gjøre, så jeg kommer ikke til å svare på dem. Jeg har følelse at du vil diskutere 'våre fedre' etter prinsippet min pappa er sterkere enn din, og det har jeg ikke tid til. Hvorfor skal det være så vanskelig å holde seg til tema: Har du noen gang møtt innvandrere på fjell i NO? Har du noen gang selv vært på fjell i utlandet, og hvem har du evt. møtt der?

aida: Du som holder til i utlandet. Hvordan er innstillingen til disse utfordringene der? F.eks. integrering av muslimer og evt utfordringer på tur...

På forhånd beklager jeg en digresjon fra tema. Jeg har vært i Kanada i to år, så jeg har verken rett eller informasjon nok til å snakke om den politiske delen her i British Columbia (BC). Jeg kan selvfølgelig skrive ned mine observasjoner og erfaringer så langt. Her i BC ser man folk på alle arbeidssteder med hijab på, man ser at den forrige presidenten var sikh, man ser at representant for dronning er en flyktning fra Haiti som kom til Kanada i 1968, og man ser at den forrige representanten var fra Hong Kong osv. Disse eksemplene er kanskje ikke nok til å dra slutning om at Kanadas innvadringspolitikk er vellykket, men man kan ikke benekte faktum at innvandrere i Kanada blir sett på som ressurs. Prinsippet er eneklt: man stimulerer, og man krever. Nok om den politiske siden, og la meg komme tilbake til tema om innvadrere på fjell. Jeg har så langt ikke vært på fjell her i Kanada og USA uten å ha møtt folk med ikke - kanadisk bakgrunn. De som jeg møter mest er folk fra Kanada, Øst - Europa, Ukraina, Russland, Kina og Iran, men jeg har også møtt mange andre. Jeg gleder meg i hvertfall til å gå på fjell i Norge denne sommeren, og jeg håper virkelig å møte fjellfolk med både for mye og for lite Møllers Tran i blodet. :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.