Gå til innhold
  • Bli medlem

Dunpose - North Face Solar Flare Endurance


Anbefalte innlegg

Hei

Dette er en veldig dyr dunpose jeg nettopp har bestilt fra USA. Jeg ville ha en lett og supervarm pose som heller ikke tar stor plass i sekken. Plutselig er det en kompis av meg som sier: 'Dun?? Ha ha, det er helt ubrukelig. Blir vått med det samme, INGEN kan bruke dunposer'

Ehh...denne posen koster den nette sum av 7000 i Norge, og på NF sine hjemmesider sier de blant annet:'Waterproof/breathable Pertex Endurance coating on shell fabric'. Kan noen av dere berolige meg å si at jeg ikke har gjort noe dumt? :D

Noen av dere som har prøvd denne posen?

http://www.thenorthface.com/opencms/opencms/tnf/gear.jsp?site=EU&model=AVZ9

Vennlig hilsen SF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en TNF Inferno Endurance dunpose. Problemet med dunposer er som du har blitt fortalt at de er no dritt hvis de blir fuktige. Jeg har kun testet den en gang i -8, og det var som det burde være, ingen problemer. Denne posen skal visstnok holde deg varm i -40 :D Så hvis du skal på tur og det er fare for plussgrader så burde du ta med en kunstfiberpose istedet. Det er også viktig at du bruker et godt liggeunderlag hvor det ikke blir kondens mellom posen og liggeunderlaget. Du har nok ikke gjort et bomkjøp, såpass kan jeg berolige deg med.. Men posen er for tørt og kaldt vær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vått med det samme, INGEN kan bruke dunposer

Ta det helt med ro !

Jeg har bare brukt dunpose på sommer/høst de siste årene.

Har ikke hatt noe problemer med soggy pose. Selv med mye kondens.

Teltet beskytter mot regn, så det har heller ikke vært noe problem.

Har så gode erfaringer at jeg i høst kjøpte en ekstra sovepose for de kaldeste dagene.

En Marmot modell, med samme stoff som den TNF modellen du har i bestilling.

Ser at Backpacker magazine hadde omtale av dette nye stoffet:

http://www.backpacker.com/gear/sleepingbags/article/0,8136,5173,00.html

Roger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.