Gå til innhold
  • Bli medlem

Er denne noe tess..


kimern.

Anbefalte innlegg

Annonse

Eg ville vera svært betenkt på å fylle bensin på, pumpe trykk og tenne på ein ukjent dings utan navn. Det hjelper fint lite at han liknar på noko som er velkjent. Det er godt mogleg at dingsen fungerer, men eg ville ikkje ta sjansen på at det motsatte er tilfelle.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en slik kopiprimus i en eller annen butikk i fjor. Kjente litt på den men synes noe av det virket litt slarkete og spinkelt. Fikk liksom ikke noe godfølelse på den. Droppet å kjøpe den.

Greit med en del billigsaker men jeg tok ikke sjansen siden vi har snakker bensin og flammer. Godt mulig den virker helt greit dog men det finner ikke jeg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en som likner den du viser til, bare at det er en BRS 12 med en litt annen generator ser det ut til. http://www.dx.com/p/brs-12-field-gasoline-stove-90762#.VG-qD4vF8QM . Kjøpte min fordi jeg bare ville se hvordan den var.

 

For prisen de ligger på inklusive shipping som ofte er gratis fra kina, så er dette ikke en så veldig dårlig primus faktisk. Den brenner meget bra på renset bensin og kan i nødstilfelle brenne parafin " OBS-Alle primusmodeller har noen eksemplarer som brenner selv bensin ræva pga feil i produksjonen, derfor har vi garanti".  Når jeg kjøpte min så stod det at den skulle kunne brenne på parafin, men nå står det bare bensin på beskrivelsene. Har prøvd å få tak i dyse til parafin men tror ikke det eksisterer. Var lenge siden jeg sist kjøpte og testet den http://www.spiritburner.com/fusion/showtopic.php?tid/31537/tp/1/ .

Det eneste problemet jeg fant på denne modellen var at fjæren på tanklokkventilen var litt svak og måtte strekkes litt. 

 

 

Er helt enig med Johan2000, du vil nok ikke føle deg snytt om du kjøper en til rundt 270,-, men ville ikke brukt den til å varme telt f.eks.

Forstår også at folk er skeptiske til slike billigproduserte Kina-primuser, men har noen sett noe til ulykkesstatistikken for disse?

 

 

Personlig så bruker jeg heller Svea 123R eller Coleman 442, men kunne sikkert brukt BRS 12 hvis jeg hadde dårlig råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var noen ulykker med noen KOVEA kloner, hvis jeg husker rett så var svakheten overgangen mellom slange og brenner. Her er det jo ingen slange :D

 

Disse brennerene er åpenbart bensinbrennere.  Den siste utgaven har en litt merkelig overgang mellom reguleringsventilen og forvermingsrøret, jeg antar at dette er et forsøk på å gjøre rensewiren lettere tilgjengelig. 

Vi befinner oss fortsatt på nivå med MSR's første modeller uten rensenål, bare dårligere skrudd sammen. 

Hadde turt å bruke den på dagsturer, men ikke som eneste varmekilde på noe lenger tur, da hadde jeg heller satset på en brukt coleman.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.