Gå til innhold
  • Bli medlem

Gps og ev pulsklokke på samsung galaxy


Nils Martin

Anbefalte innlegg

Hei fjellforumsfolk!

Har null erfaring med gps og pulsklokker. Er det noen som vet om en rimelig app. Til samsung som viser og lagrer rute i skog og mark og som kan kobles til en eller annen pulsmåler? Kanskje link til tidligere tråder her på forumet? Jeg navigerer med kart og kompass men kikker litt på håndholdte gps. Og pulsklokker. Tenker at det muligens går å bruke mobilen? Tenkte jeg kunne lagre turer, ev kalorier og puls. Noen som vet?

Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Norgeskart appen er veldig god til sporing og visning av kart. Men den får du ikke kobla til pulsmåler. 

 

Vil du ha pulsklokke? det blir dyrere og en ekstra ting, men pulsvisning blir lettere tilgjengelig.

 

Et rimelig alternativ er å kjøpe et bluetooth pulsbelte(ca 400kr+) som du kobler til en app feks: my tracks, strava, endomondo, runstatic, runkeeper++ Appene er som oftest gratis, men man kan betale for en premium variant som gir noen tillegsfunksjoner.

obs! Disse appene har langt dårlige kart enn norgeskart.

 

Selv bruker jeg norgeskart til friluftsliv, strava med pulsbelte til sykkel og my tracks med pulsbelte til løpeturen.

Men dette må jo tilpasses dine behov og ønsker.

 

 

Husk ekstra batteri, vantett pose(om tlf ikke er vanntett) og last inn kartblad(norgeskart) før du drar på tur. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.