Gå til innhold
  • Bli medlem

China vs Canada


Fredrik92

Anbefalte innlegg

Hei!

Fikk akkurat min nye Arcteryx Theta bukse i posten, men reagerte da det står "made in China" på merke lappen. Har jakka i samme serie, men i den står det "made in Canada".

Begge plagene er kjøpt hos Fjellsport.no.

Er det noen som vet om det er forskjell på om det er lagd i Kina eller Canada, når det gjelder arcteryx?

Takker for svar!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svårt att veta här. Fråga Arcteryx, och se om dom svarar. En del företag gör det, andra inte.

 

Det jag kan tänka mig som mest troligt är att båda är gjorda i Kina, men att det kommit en regeländring mellan dina exemplar så att det inte längre är tillåtet att ha "Made in Canada" bara för att den är designad i Canada. Jag vet att det varit bråk om sådant i USA. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så i et annet forum der samme spørsmål ble stilt, og det offisielle svaret fra Arcteryx var at det har ingen kvalitetsmessig betydning hvor plagget er produsert. "Vi har bare én kvalitetsstandard", som han sa.

 

Og personlig tror jeg ikke kinesiske eller thailandske eller litauske (heter det det??) arbeidere/fabrikkansatte slurver mer enn sine kanadiske/norske/amerikanske kolleger. Det avgjørende er hvilke krav produsenten stiller til fabrikken og kvaliteteskontrollen. Og der tror jeg Arcteryx har full kontroll.

Selv har jeg Arcteryxjakker produsert i Kanada og Kina, og jeg ser absolutt ingen forskjell i kvalitet (sømmer, presisjon, stoff osv.). Begge er i toppkvalitet. Og det hadde jeg da også forventet.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arteryx produserer vel plagg i flere land.

Kansje det har med at det skal være "Berry compliant"? Med da skulle det vært produsert i USA.

 

The Berry Amendment (USC, Title 10, Section 2533a), requires the Department of Defense to give preference in procurement to domestically produced, manufactured, or home-grown products, most notably food, clothing, fabrics

 

Arteryx sier selv at: Currently our products are made in 22 different facilities throughout the world. ... In some cases we employ permanent Arc'teryx staff to monitor daily operations

(arcteryx.com/manufacturing)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.