Gå til innhold
  • Bli medlem

KLOKKE - POLAR anx300


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Annonse
Gjest Anonymous

Har AXN 500, veldig fornøyd med den. Det stod mellom AXN 300 og AXN 500 når jeg skulle kjøpe klokke, det ble AXN 500 pga at du da får med Polar Precision programvaren, som gjør at du kan laste inn data fra turen/treningsøkta. Høgdegraf/pulsgraf osv..

Med AXN 500 følger også det nye pulsbelte, som for meg sitter bedre enn det gamle stive. Eneste negative er at klokka er litt for tjukk og i tyngste laget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stod mellom AXN 300 og AXN 500 når jeg skulle kjøpe klokke, det ble AXN 500 pga at du da får med Polar Precision programvaren, som gjør at du kan laste inn data fra turen/treningsøkta. Høgdegraf/pulsgraf osv..

Får dere virkelig tid til å utnytte alle disse funksjonene på alle nymotens utstyr og duppeditter. Er det ikke bedre anvendt tid rett og slett å sette seg ned og lytte på Mozart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Noen som har erfaring med AXN700? Ser ganske grom ut med høydemåler/trykk og temp måler + pulsmåler... laget av nikkel++

Ser noen nevner vekt som et minus for lillebroren, antar AXN700 veier minst like mye.

Mange funksjoner, men er den lett å bruke, altså uten å drasse med seg manualen på fjellet?

Hvordan måler en temp ute i -20 når klokka sitter på armen? Er dette for å måle temå på skrotten? Eller må en ta av klokka noen minutter for å få nøyaktig temp måling utendørs? Genistrek for feks skismøring på fjellet.

Hvor får en kjøpt AXN700 rimeligst? Ser at den koster nesten 4 lapper i de fleste butikkene innenlands.

MÅ en bruke belte for pulsmåling? Ennå mere å drasse på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk litt bakoversveis da jeg så axn700 i virkeligheten. På bildene ser den ikke så stor ut, men den er jo enorm og klumpete. Ut i fra bildene fikk i alle fall jeg inntrykk av at den hadde en lenke av titanium, men det er bare synsbedrag. Det er en gummirem med noen titanledd på utsiden øverst ved klokka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg brukte AXN700 paa fjellet i Norge her om dagen..... Den sa det var +30 hele turen... Det tror jeg lite paa...

Tok den av meg og lot den ligge ved siden av sove posen. Da var det plutselig +5.

Her er min 26 timers tur gjennom softwaren.

post-1842-13347443229_thumb.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv vurdert og kjøpe meg AXN 700, men vil liksom være sikker før jeg kjøper en så ordentlig klokke.

Hadde tidligere en avansert klokke med MANGE funksjoner, denne mistet jeg desverre og vil derfor kjøpe ny.

kikket litt rundt på nettet og finner ingen som selger AXN 700 billigere enn 3690,- men det er vel en ok pris til å være i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jag tycker AXN (och andra klockor jag testat) mäter temperaturen ganska rättvist om man har den utanpå jackan men har jag den direkt på armen påverkas temperaturangivelsen helt klart. AXN700 är tung men jag tycker inte det är något man lider av. Den är definitivt den bästa klocka jag har haft och jag har haft några andra i min ägo (Avocet, Casio, Suunto Vector, Suunto X6). Manualen till AXN700 kan skrämma bort vem som helst - den är en mindre pocket-bok men menyerna är logiskt uppbyggda i klockan och jag tycker att man lär sig den snabbt. Programvaran ”Polar Precision Performance” ger dig en väldigt bra överblick över träningspasset eller turen, jag tycker inte man skall satsa på 300-modellen. Loggarna blir stora på heldagsturer så därför köpte jag en Nokia 5140i som kan ta emot logg-filer från AXN700 via IR. Detta fungerar mycket bra, den kan lagra mycket mer data än själva klockan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er min 26 timers tur gjennom softwaren.

her ser det jo ut som du har gått om natten og sovet om dagen... eller at loggen er knyttet til starttidspunkt, istedenfor klokkeslett dato? er ikkje det litt dumt? kan man få to parallelle tidsakser, der en viser klokkeslett/dato, og en viser "forbrukt tid"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
AXN 700 og 500 er alt for tunge at løpe med, derfor valgte jeg AXN 300.

Jeg hadde selv tenkt å kjøpe AXN 500 men etter mye spekulering slo jeg den fra meg. Vekten (som ikke er oppgitt noe sted, så jeg fikk en kar til å veie sin klokke) er hele 110 gram, mens Suunto Advizor veier 55 gram. Jeg valgte den siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man ha Polar, så kjøp heller en 725x/625x til turbruk. AXN-klokkene er fulle av metall, trekker kulde, veier mye og er vanskelig å betjene med votter.

725x / 625x har de mest sentrale funksjonene (høydemåler, puls, temperatur blant annet). I tillegg har den knapper som er enkle å betjene, klokka er av plast og er ikke så jævlig kald å ha på og den veier betraktelig mindre.

Jeg håper folk har med eget kompass i tillegg til AXN-kompasset og en vanlig høydemåler kan man bruke omtrent på samme måte ift barometertrykk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen spørsmål som er dumme. Jeg har aldri sett pulsklokker som måler på håndledd, så ja, man må ha brystrem så langt jeg vet.

Når det gjelder brystrem så er de enkleste ukodet og det kan medføre at om man er flere i lag får inn hverandres signaler. Irriterende. Jeg sliter med det på den enkle Polar klokken jeg har i dag. Noen av Polar sine brystremmer må man sende inn til Polar for å skifte batteri, men de varer ganske lenge..

På enkelte trimapparat kan man måle pulsen ved at man holder rundt et par håndtak på tredemøller f.eks. og svært mange tredemøller har mottager for pulsklokker slik at man ikke trenger klokken i trenings rommet - kun beltet.

Kjell Iver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.