Gå til innhold
  • Bli medlem

Enda ein av de evindelige soveposetråane


can

Anbefalte innlegg

Er det som er kluet skal ha meg ein sovepose som eg har tenkt å bruka, vår sommar og haust med andre ord ein 3 sesongpose. Blir vel brukt i nærheita av bål (kan vel ha dun for det) også, men hovedsakelig inni telt og om sommaren, men det kan bli kalt i fjellet om sommaren. Tenkte på etnefjellet, Hardangervidda og kanskje lengre og med tid og stunder. Tenkte å prøva å kjøpa noke skikkelig denne gongen, noke som blir brukt som ikkje er slik at den fyller opp heile sekken min på 65 liter og som ikkje er for tung. Er litt frysen av meg, har ett heit vanligt liggeunderlag, er mann. Kva ville de gått for er 180 cm lang. Er det mest fornuftigt å kjøpa på nett av cumulus kanskje? tenkte kanskje litt på den som heiter Teneqa 850 eller kanskje teneqa 700 er nok, går jo ned til minus 9. ser at dei koster 319 og 359 euro, sån ca kor mykje pleier sånt bli før ein har posen i handa. Eller er eg heilt på jordet og bør finna meg ein anna pose?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis ikke du er veldig frossen av deg, mener jeg cumulus Tenequa blir i varmeste laget for 3-sesongsbruk.

Skulle jeg kjøpt fra cumulus (noe jeg kommer til å vurdere når jeg kjøper meg ny 3-sesongspose), vil jeg vurdere panyam 600 eller 450. Er ingen frysepinn.

Cumulus er mye pose for pengene så vidt jeg kan skjønne.

Du kan også handle fra backpackinglight,.dk

Hvis prisen er 360 euro må du regne med med i underkant av 4000,-

Har du da sjekket om polsk moms er trukket fra prisen du oppgir? Hvis ikke sparer du en del 100,-

For Tenequa kan det raskt regnet se ut som om du slipper med 3000,- totalt fra den danske nettbutikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen for Teneqa 850 blir €307 inkl frakt og så kommer norsk mva i tillegg

 

€307 = 2610 kr

+mva 652,50

Totalt 3265,-

 

Kan kanskje komme et lite fortollingsgebyr fra transportøren i tillegg men det er isåfall snakk om et par hundre kroner i tillegg. Så den skal ikke bli dyrere enn 3500 ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de andre sier er dette vinterposer. Jeg ville også vært en smule skeptisk til materialvalget her. Disse 2 modellene bruker Pertex Quantum som er et lettvektsmateriale og som med alle materialer må du da også ofre noe slitestyrke for å få lav vekt. Hvis du bestiller Roberts Superlight kan du be om å få et spesialsydd ekstratrekk av f.eks. Pertex Endurance som du kan feste på utenpå posen med glidelås når du sover ute. Endurace er et mye mer slitesterkt materiale.

Jeg bestilte for øvrig ekstratrekk i tillegg til at jeg valgte Quantum inni og Microlight utenpå. Microlight er et tyngre stoff som er mer slitesterkt, men har nøyaktig lik pusteevne som Quantum så du får ikke problemer med å slippe ut fuktigheten som kommer gjennom Quantum-stoffet fra innsiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.