Gå til innhold
  • Bli medlem

Primus eta power ef - stekepanne


henal

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe Primus Eta Power EF, men er det noen stekepanner som passer til denne? Altså en som passer i isolasjonsbagen ("trekket")?

 

Noen som har erfaring med dette apparatet og kan anbefale det evnt. ikke anbefale det?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

Vanskelig å finne stekepanner til ETA produktene til Primus, har selv ETA Express, her sitter vindskjermen festet med magneter så den tar jeg bare av når jeg bruker stekepanna. Sjekk med Trangia om de har en stekepanne som kan passe ETA power. Jeg bruker selv 18 cm stekepanna til Trangia. Du kan også send en mail til Primus, de har et opplegg for det på nettsiden. De bruker å være raske og svare. Vær også obs på at ETA serien til Primus utvikler ca. ti ganger så mye kullos som tradisjonelle brennere.Forsvarets forskingsinstitutt har testet dette. En tråd om dette finnes her på forumet. Dette er ikke noe problem hvis en tar hensyn til god ventilasjon, men det er en ting en må være oppmerksom på. Til gjengjeld har ETA serien lavt gassforbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spurt Primus om dette selv i sommer og fikk følgende svar. Det er litt pussig at JanRH har fått den samme pannen som de påstår ikke passer til å passe.

 

Du kan kjøpe et Eta Power sett der du får vindskjerm, kjele og brenner i ett.

Kaffekjele kan du kjøpe separat og den går oppi kjelen 1,8 l.

Stekepanne må du kjøpe separat, men denne vil ikke passe inn i settet. Alle har håndtak integrert.

 

Eta Power brenner 804 gr: http://www.primusshop.no/primus-eta-power-new-p-2834-c-145.aspx

Litech kaffekjele 0,9 l 178 gr: http://www.primusshop.no/primus-litech-coffeetea-kettle-09-l-p-644-c-150.aspx (finnes i 1,5 l 210 gr)

Litech stekepanne 267 gr: http://www.primusshop.no/primus-litech-frying-pan-stekepanne-p-2833-c-150.aspx (dessverre tomme)

 

Håper dette var til hjelp!

 

Mvh

 

Asgeir Linberg

Kundeservice Primusshop

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har igjen montert sammen kokesettet, og har følgende svar:

 

- det går fint å plassere stekepanna i vindskjermen under bruk

- å pakke sammen er verre, men det går dersom plastlokket ikke ligger i transportveske. Vindskjerm, kjele, plastbolle og stekepanne går med et nødskrik. I tillegg til brenner, tenner og andre ting man ønsker å ha i kjelen under transport. Det er trangt i høyden

 

Det siste strekpunktet kan knekke glidelåsen på sikt da det er trangt. Mitt sett har visst nok 1.8 liter kjele, men den er bare 1.5liter. Jeg skjønner Primus sitt svar her.

Endret av Turlyst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

vet det er gammen tråd men jeg kjøpte akk en Primus ETA Power EF fra gmax, nyeste modell, og hadde fra før en Primus LiTech Frying Pan men det passer ikke sammen, panna står veldig ustøtt.

Jeg juger! testa akkurat . hadde glemt og vippe ut støttene .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.