Gå til innhold
  • Bli medlem

En erfaring rikere på det å ha respekt for fjellværet og årstider


Andrea Owe

Anbefalte innlegg

Annonse

Flott turrapport @Andrea Owe!

Alle erfaringer er gode å ha med seg videre, og de fleste vil gjøre en enda tryggere på seg selv.

Og av og til er det utrolig kjekt at det er hytter her og der på fjellet ;) Men joikakaker? :P Jeg prøvde det på Pyttbua i Tafjordfjella når jeg var der i september. Var sikkert 15 år siden sist jeg har smakt det, og det var på ingen måte bitt noe bedre ;)

 

Dersom du føler sekken har en tendens til å bil for tung, så kan du prøve å bruke http://lighterpack.com/

Det kan hjelpe til å bevisstgjøre deg ovenfor alle disse unødvendige tingene som legger til masse vekt i sekken. Kanskje noen ting veier mer enn du hadde regnet med, og at du har lettere og bedre alternativ?

 

Her er hvordan en av mine lister ser ut. Den er ikke nødvendigvis komplett. http://lighterpack.com/r/3nt3gk

Men på årets langt sparte jeg ca 10 kilo i forhold til fjorårets langtur, og denne gangen hadde jeg med langt mer og bedre mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rayun: jeg blir alltid ekstra tiltrukket av det som ikke er så vanlig ;) synes det er ekstra spennende og lærerikt å dra på tur på litt utfordrende tider av året :) Dessuten vil jeg være ute Hele året og kjenne på kroppen og sinnet hvordan årstidene skifter, da kan jeg ikke hjemme meg under teppet i sofan fordi værmeldingen er litt ustabil ;)

 

Hei Tronn :) Morsomt at du nevner joikakakene, for det var nemlig et lite eksperiment mot meg selv. Var mange år siden jeg sist hadde spist joikakaker og hadde da en utrolig dårlig opplevelse, men har lenge vært overbevist om at det egentlig er kjempegodt og garantert noe jeg liker. Det fikk jeg bekreftet på Kjeldebu! Hehe, skal sies at jeg er ganske altetende og det meste smaker enda bedre på tur. 

 

Når det gjelder lettpakking er jeg klar over det og er ikke blandt de som har med masse unødvendig i sekken, tvert imot, men jeg har litt for tungt utstyr kombinert med at jeg kun veier 50kg selv. Så jeg har en liste over lettere utstyr jeg skal investere i nå, det står bare på økonomien i perioder ;) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larsdx: Ja det hadde nok godt helt fint. Hadde jo trolig blitt enda mer spennende og opplevelsesrikt også. Jaja, neste gang skal jeg ikke la bekymrede der hjemme påvirke den avgjørelsen ;) hehe

 

KI: Ja det syns jeg og. Biologen fant nok masse lemen,hehe, jeg hadde tross alt støtt på minst en per meter gjennom hele turen, men det var visst en veldig vanskelig jobb å skulle kartlegge bestanden, noe jeg forstår veldig godt. Men for en arbeidsplass da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.