Gå til innhold
  • Bli medlem

Garmin Tactix pulsklokke med GPS


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har en Garmin Tactix pulsklokke som jeg ikke har funnet helt ut av. Derfor lurer jeg på om det er noen som har lang (og god) erfaring med klokka slik at jeg kan sette den opp slik jeg ønsker meg. Dvs sette opp profiler, hva som skal vises på "urskiva", hvilken rekkefølge informasjonen skal vises osv.

 

Jeg har kommet såpass langt at jeg har definert hvilken informasjon jeg ønsker på noen sider, men når jeg ønsker å hente ut informasjonen er jeg tilbake til start. Jeg er med andre ord ikke fortrolig med klokka og den vurderes solgt dersom jeg "ikke ser lyset...."

 

Bjørnar :hyper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har selv en Garmin Fenix, jeg tror den har noenlunde samme meny som Tactix.

 

Meny på disse er litt kompliserte, tar litt tid til en blir vant. Hvor lenge har du hatt denne?

 

Det at du havner tilbake til start når du blar i datasider kan være at du har definert en av knappene, opp eller  ned, til å gå til startsiden når den holdes inne.

 

Det finnes hjelp andre steder også på div. forum. f.eks. denne:  https://forums.garmin.com/forumdisplay.php?469-tactix

 

Denne siden har også mye info om Tactix. http://www.dcrainmaker.com/2013/10/garmin-tactix-review.html

 

Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte den på sensommeren, og har nok vært alt for lite flink til å fikle med den. Så langt har jeg etter beste evne forsøkt å definere hva jeg ønsker skal vises på klokka ved forskjellige aktiviteter. F.eks. Stoppeklokke øverst, puls i sentrum og avstand nederst. Såpass får jeg til, men når jeg f.eks skal ut og jogge finner jeg ikke igjen "utseendet" som jeg har definert under profiler. Det er denne biten som frusterer meg. Å legge spor, bruke "trackback" osv fungerer noenlunde greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skjønner. Diise klokkene må man kanskje bruke litt tid på for å bli kjent med meny-systemet.

Jeg bruker ikke så mange funksjoner på min Fenix, stort sett til navigasjon. og spor.

 

Kan prøve å hjelpe.

 

På min Fenix kan jeg egendefinere 3 sett med datasider. 1 sett for sporing, 1 sett for navigasjon og 1 sett for innendørs.

 

Dette gjøres i meny, oppsett-datasider, her har jeg de 3 valg, sporing, navigasjon og innendørs.

Altså, hvis jeg vil se datasider for navigasjon må denne funksjon være startet.

Og, hvis jeg vil se datasider for sporing må denne funksjon være startet.

 

Vet ikke om Tactix har samme oppsett, men tror det ligner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke har fattet ennå er når jeg har definert utseende via

meny->oppsett->datasider kan jeg velge mellom "sporing", "navigering" og "innendørs". Når jeg går inn på "sporing" kan jeg definere hva jeg ønsker å vise. De definerte sidene finner jeg ikke igjen senere. 

 

Hvis jeg går inn på meny->profiler kan jeg velge mellom "fottur", "løping", "sykling", "geocaching", "fiske", "seiling", "luftfart" og "fjellklatring". Hvor finner jeg igjen "utseendet" som jeg har definert under f.eks "sporing"?

 

Det jeg savner i bruksanvisningen er en detaljert beskrivelse som forteller meg hvordan jeg skal sette opp klokka slik jeg ønsker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.