Gå til innhold
  • Bli medlem

Valdresflye vinter


viddal

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Vurderer årets første skitur til helga og det ser ut til at det er mulig å få til på Valdresflye.

Har folket noen gode tips til utfartsted og parkering for et par dager med ski, telt og pulk?

Nå er vel veien over fjellet fortsatt åpen men hvor langt inn kommer man når veien (FV51) stenges for vintern og hvor parkerer dere da?

 

Setter stor pris på alle tips og forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra Vågå-sida er FV51 brøytet fram til Maurvangen på vinteren. Fint for skibestigning av Besshøe, Nautgardstinden og Stornubben. Det er også fint mot Kvassryggen, Høgdebrotet og Tjønnholstinden, men en liten stubb å gå.

Når veien er åpen er jo Rasletind og Kalvehøgdene et yndet mål fra vandrerhjemmet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips! Tyin er jo midt i smørøyet så kanskje jeg skal prøve det.

Mest sannsynlig kommer jeg fra Oslo men inn fra Vågå er også intr.

Noen som vet hvor langt FV51 går innover fra Beitostølen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med den er åpen enda, men det er neppe skiføre. Det har regnet litt i det siste. Bommen står bare et par km etter Beitostølen. Enkelte ganger forblir veien åpen til bom etter Bygdin. Jeg er ikke sikker på hva som styrer dette.. Det går an å kontakte vegvesenet og spørre om det er ok å parkere oppe på Flya. 

 

De har utvidet veien på toppen, så det er parkeringslomme i flere km før vandrehjemmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

TS. Snøforholdene vet jeg ikke noe om. Men området rundt Valdresflya, er fint skiterreng. Og den eneste gangen jeg har sett jerv, var i det området. Var på jeg en jaktprøve  (stående fuglehunder, på vinteren), så den på 4 -500 meters avstand. Og heldigvis så  var det ingen hunder, som oppdaget den. Men har både gått på jaktprøver og for jakttrening i området, høst og vinter. Men vinterstid, har jeg overnattet på Maurvangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.