Gå til innhold
  • Bli medlem

Oppblåsbart liggeunderlag til ca 1000-lappen


Hawk!

Anbefalte innlegg

Hei, kan noen anbefale meg et godt liggeunderlag av den oppblåsbare typen som ikke koster skjorta. Helst ikke mye over 1000-lappen. Ønsker meg et langt og breit (LW typisk) med god slitestyrke, samt god liggekomfort selvfølgelig. Hovedsaklig til vinterbruk. Så lenge det veien under 2 kg skal jeg nok klare å dra det med meg. 

 

Therm-a-Rest, Mammut, Exped?

Finnes det noe der ute som passer beskrivelsen til en hyggelig studentpris?

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du ikke har det travelt, så ville jeg ventet å se etter enten Exped Synmat eller Downmat på tilbud. Jeg kan ikke uttale meg om Therm-a-Rest eller Mammut.

 

Her er mye liggeunderlag for pengene:

http://www.fjellsport.no/exped-downmat-7-lw-liggeunderlag.html?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisjakt

 

Eventuelt kan du vurdere å kjøpe brukt.

 

Jeg kjøpte mitt Synmat 7 UL LW for 1100kr på Oslo Sportslager. Slike tilbud kommer fra tid til annen, og et Synmat UL kombinert med f.eks. Bamse løser alle dine behov til et godt stykke ut på vinteren.

Slitestyrken er det eneste du bør være obs på vedr. et UL underlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg til f.eks. chair kit eller mat cover på en UL, og legg inn 1-2 skumunderlag inni/under trekket, så burde det bli ganske slitesterkt OG varmt :P Antar mer slitesterkt enn vanlig tungt uten trekk også, og mer fleksibel med tanke på hvor mye du vil bære med deg (blir over 1000-lappen med så mye stæsj da ...  )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite skår i gleden er at det var handledager hos Oslosportslager med 25% på alt i forrige uke.. så du må vente litt til den sjansen kommer igjen der.

Vær oppmerksom på at Exped Synmat 7UL har en helt anen R-verdi en standard Synmat 7. De andre utgavene av Synmat/Downmat har samme R-verdi i vanlig og UL

Det foreslås å bruke et mat-cover på madrassen med skum inni, Exped hadde dette produktet fiks ferdig tidligere, tror dessverre de gikk ut, det heter "Mat Cover Pro", og er et matcover med 2 EVA plater på hver side, jeg bruker det på min Synmat 7 (vekten på Matcover pro er ca 660g, og R verdien øker med 2.5).

Du har 20% fjellforumrabatt på fjellsport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

 

Hva skal til for å kunne benytte seg av handledager-tilbudet på Oslo Sportslager, tronn?

 

-A

Jeg har Oslo Sportslager appen på telefonen, og den sier det er handledager 2dager, 8 timer, 11 minutter og 8 sekunder igjen.

Så står det.

Rabattkode:

oktoberfest14

25% på masse varer

Så prøv med rabattkoden. Hvis ikke er det noe tull på ferde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for mange gode tips, men frykter at de oppsparte midlene jeg har til rådighet akkurat for øyeblikket må bli brukt til å fikse noen kosmetiske skader på bilen(ei bølgeblekksplate som har sluppet seg løs på ene siden).

 

Så forresten at Synmat 7LW er ukens tilbud til 999,- (33%) på fjellsport.no

Men du må handle for en krone til for å få fri frakt :D

 

 

Jeg har nok av utslitte liggeunderlag som jeg kan bruke under min fremtidige luftmadrass, men fikk sansen for Omnlite sin Synmat 7LW. 

Flere som slår ett slag for denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.