Gå til innhold
  • Bli medlem

Letteste bensinprimus


atari

Anbefalte innlegg

Lurer på hvilken bensinbrenner for turbruk som er den letteste? Tenker da på vekt på brenner+pumpe. Av kandidater jeg har lest om er MSR Simmerlite og Primus Express Lander. Jeg tenker på brennere som er å få kjøpt og ikke rariteter som Borde Bomb osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Express lander hadde et kort liv, den er ikke lenger i salg, det finnes sikkert gode grunner for det.

Primus Omnilite TI veier 239g, pumpa 103g, vekt på fuelflaske er avhengig av størrelse, men den lille (0.3l) veier 92g, effekt på bensin 2600w

Firemaple FMS-F5 er lett, veier 179.5g, pumpe 47.5g og flaske 91g. Effekt 3200W.

Har sett den på aliekspress under den magiske 200,- grensa.

Har diverse saker fra Firemaple, en titanbrenner FMS-116T og flere kjeler med varmeveksler som jeg er godt fornøyd med. Dog er pumpa på F5 i plast, litt usikker hvodan dem da er i kulde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Express lander hadde et kort liv, den er ikke lenger i salg, det finnes sikkert gode grunner for det.

Primus Omnilite TI veier 239g, pumpa 103g, vekt på fuelflaske er avhengig av størrelse, men den lille (0.3l) veier 92g, effekt på bensin 2600w

Firemaple FMS-F5 er lett, veier 179.5g, pumpe 47.5g og flaske 91g. Effekt 3200W.

Har sett den på aliekspress under den magiske 200,- grensa.

Har diverse saker fra Firemaple, en titanbrenner FMS-116T og flere kjeler med varmeveksler som jeg er godt fornøyd med. Dog er pumpa på F5 i plast, litt usikker hvodan dem da er i kulde.

 

Jag har kört F5an i ca -12 grader och en hel del vind. Jag fick pumpa typ 60 pumpslag istället för vanliga 20, men det gick.

Observera att pumpen och brännaren inte går att koppla isär. Det man kan göra om det är kallt är att ha köket innanför jackan en stund innan man kör igång. Det är så litet att det går att göra så.

Samma manick säljs dock under namnet Edelrid, och då i en version där brännare och pump går att koppla isär. Prislappen är ju då en helt annan än den som jag betalade på dx.com.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.