Gå til innhold
  • Bli medlem

Reinsfjell Superlight?


Ajax

Anbefalte innlegg

Hej kära grannar!

 

 

Jag är ute efter att köpa ett tält lagom för 1-2 personer och har tittat lite på Exped Venus II Extreme, Hilleberg Soulo och Reinsfjell Superlight 2. Reinsfjell SL lockar på grund av vikten, men jag undrar lite hur starkt och hållbart materialet är i tältet? 15D känns ju inte jättestarkt som golv till exempel?

 

 

Vet ni om Helsport tänker komma med nya tält i Reinsfjell-serien 2015? Jag tycker att ett tält som ligger någonstans mellan Reinsfjell 2+ och Reinsfjell Superlight hade vart toppen :)

 

 

 

Må gott!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Bunnduken i Reinsfjell Superlight er 40D og ikke 15.

Velkommen til Fjellforum forresten :)

 

 

 

Tack!

 

Ah, du har rätt, det var innerduken som var 15d  :)

så SuperLight  1000 i golvet är 40d, hur mycket är då ytterduken? Hur slitstarkt är det liksom? Vågar man ha det ute i skogen i dåligt väder? Jag tänker främst tälta i lågland vår/sommar/höst, men kanske även ett par vinternätter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej kära grannar!

 

 

Jag är ute efter att köpa ett tält lagom för 1-2 personer och har tittat lite på Exped Venus II Extreme, Hilleberg Soulo och Reinsfjell Superlight 2. Reinsfjell SL lockar på grund av vikten, men jag undrar lite hur starkt och hållbart materialet är i tältet? 15D känns ju inte jättestarkt som golv till exempel?

 

 

Vet ni om Helsport tänker komma med nya tält i Reinsfjell-serien 2015? Jag tycker att ett tält som ligger någonstans mellan Reinsfjell 2+ och Reinsfjell Superlight hade vart toppen :)

 

 

 

Må gott!

Spurte Helsport om det blir nye versjoner av Reinsfjell. Fikk dette svaret:

 

Reinsfjell SL 2 kommer i PRO versjon neste sesong. Dette teltet er litt mindre en den forrige PRO utgaven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har selv fjellheimen superlight. Leser at mange er skeptisk til et slikt tynt materiale. Selv er jeg kjempefornøyd med teltet:) var litt skeptisk i utgangspunktet siden det virker veldig skjørt, men har ikke hatt noen problemer med det. Har ikke lest heller noen plass(?) at teltet er plaget med at det revner. Jeg tror likevel jeg ikke ville brukt teltet på vinterstid da dette primært er et 3 sesongerstelt, og har ikke tt testet teltet i "ekstremvær". Det er kuttet ut på en del finesser i teltet for å spare vekt. Ift ventilasjonskanaler som ikke kan justeres i veldig stor grad osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg faktisk gjort. Det var en natt det regnet mye så kom fotenden i kontakt med ytterduken, er ikke mye plass mellom dem i fotenden. Jeg merker spesielt etter det har vært vått så klistrer duken seg til seg selv og til innerteltet(ved pakking), i størregrad en en "vanlig " teltduk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt. Jeg gikk for dette teltet da det er rimelig god plass ellers i teltet(1.10 høy), brukes sammen med madammen og alene så gikk for et lett telt istedenfor to telt:) tremanstelt på under 2kg er fett. Fikk det også ganske rimelig. 4500.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt. Jeg gikk for dette teltet da det er rimelig god plass ellers i teltet(1.10 høy), brukes sammen med madammen og alene så gikk for et lett telt istedenfor to telt:) tremanstelt på under 2kg er fett. Fikk det også ganske rimelig. 4500.

 

Jeg kjøpte også Fjellheimen4 SL da det var på salg til ca 4500,-. Svært fornøyd men det har sine svakheter ved at inner og ytterduk lett kommer i kontakt med hverandre i hjørnene i fotenden. Dette er ikke spesielt for Superlight men en iboende svakhet ved alle telt som har skrå endevegg. De er mye mer følsome for ugjevne underlag en feks telt med rette endevegger.

 

Superlette telt krever litt mer forsiktig behandling og man bør påregne kortere levetid. Tatt i betraktning den lave vekten kan jeg fint leve med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tack för alla svar! Av någon anledning får jag bara skriva två inlägg per dag, så jag kunde inte svara igår :)

 

Jag har nog kommit fram till att Reinsfjell SL är lite för klent för mig. Jag tittar istället på Exped Venus II Extreme. Det är egentligen lite för tungt för min smak, men bör ju vara väldigt hållbart. Vad har ni för erfarenheter av det tältet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.